لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۹

تیم ملی کرکت افغانستان عازم آسترالیا شد


اداره کرکت بورد گفت، بازی کنان تیم ملی کرکت برای مسابقات جام جهانی 2015 آمادگی کامل گرفته اند.

آن امید بازی کنان افغان و مردم عام که تیم ملی کرکت در مسابقات جام جهانی یک روزه بازی کند خیلی زود به حقیقت مبدل می شود.

پانزده تن از بازی کنان افغان و سرمربی تیم روز جمعه سفر را به سوی آسترالیا آغاز کردند.

هر چند تیم ملی کرکت افغانستان در مسابقات بیست آوره جهانی بازی نموده اما قبل از این هرگز در مسابقات جام جهانی پنجاه آوره بازی نه کرده است.

اندی مولز سرمربی تیم ملی کرکت قبل از سفرش به آسترالیا به خبرنگاران گفت، تیم اش برای مسابقات جام جهانی 2015 در شش ماه آمادگی گرفته است.

آقای مولز امیدوار است که تیم ملی افغان بطور حیرت انگیز بازی خواهد کرد و بگفته وی ظرفیت شان در تمامی بخش های تخنیکی بازی کرکت بلند رفته است:

"ما سفر خویش را برای اشتراک در مهم ترین تورنمنت آغاز می کنیم، شش ماه می شود که بازی کنان بسیار آمادگی گرفته اند، بازی کنان در تمامی بخش ها وظایف که مربی شان بر آنان سپرده به وجه احسن آن تکمیل نموده اند. من امیدوار استم که در جام جهانی نتیجه خوبی زحمات این بازی کنان را شاهد باشیم."

به گفته آقای مولز هر چند قبل از این انتقاد روی بیتنگ بازی کنان افغان وجود داشت اما این مشکل حل گردیده و بازی کنان افغان نه تنها بالنگ خوب می کنند، بیتنگ حیران کننده نیز خواهند کرد.

اداره کرکت بورد قبل از این پانزده بازی کن افغان را برای اشتراک در جام جهانی معرفی کرد که در آن به چهره های جوان نیز جا داده شده است.

تیم ملی کرکت افغانستان قبل از مسابقات جام جهانی چهار مسابقه تمرینی انجام خواهد داد و بعد در جام جهانی نخستین مسابقه را در برابر بنگله دیش برگزار می کند.

افغانستان به ترتیب در جام جهانی شش مسابقه می کند که با بنگله دیش، سریلانکا، سکاتلند، آسترالیا، نیوزیلند و انگلستان است.

از سوی دیگر رئیس کرکت بورد می گوید، نه تنها این که تیم ملی کرکت افغانستان در جام جهانی بازی می کند بلکه بر اساس تصمیم اخیر شورای جهانی کرکت الی 2017 امتیاز بازی با تیم های قوی را از آن خود می کند.

نسیم الله دانش در کابل به خبرنگاران گفت، بازی کنان افغان تا دو سال آینده با تیم های برجسته مسابقات زیادی را انجام خواهد داد:

"افغانستان از این به بعد با تیم های هانگانگ و نیپال بازی نمی کند، تمامی بازی های ما با با اعضای دایمی خواهد بود، تیم ما در تقسیم اوقات FTP یا برنامه بازی های آینده شامل شده و بعد از این تلاش ها این خواهد بود که چگونه ما با هندوستان، سریلانکا، آسترالیا و ویست اندیز و سایر اعضای دایمی مسابقه برگزار کنیم و از این بازی ها مفاد بدست آوریم.

از این بازی ها هم نفع اقتصادی ببریم و هم بازی کنای ما آموزش یابند و تجربه بدست بیآورند."

به گفته آقای دانش اگر تیم ملی بتواند در دو سال آینده تیم های برجسته را شکست بدهد به جام جهانی آینده به صورت مستقیم راه پیدا خواهد کرد.

مسوولان کرکت بورد می گویند، امید است که با پلان های خود بتوانند در ده سال آینده عضویت دایمی شورای جهانی کرکت را بدست آورند.

تمیم اخگر

XS
SM
MD
LG