لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۵

ولسی جرگه 8 نامزد وزیر و نامزد ریاست امنیت را تائید و 10 تن دیگر را رد کرد


از میان هجده نامزد وزیر و یک نامزد رییس پیشنهادی ریاست جمهوری تنها هشت نامزد وزیر و رییس امنیت ملی افغانستان مورد تایید ولسی جرگه افغانستان قرار گرفتند.

نورالحق علومی با به دست آوردن 131 رای تایید و 91 رای رد به عنوان وزیر داخله افغانستان انتخاب شد.

صلاح الدین ربانی با کسب 151 رای تایید به عنوان وزیر خارجه، رحمت الله نبیل با کسب 154 رای تایید به عنوان رییس امنیت ملی افغانستان، اکلیل حکیمی با کسب 128 رای تایید به صفت وزیر مالیه کشور به کار گماشته شدند.

فیروز الدین فیروز با کسب 170 رای تائید به حیث وزیر صحت عامه، سید حسین عالمی بلخی با کسب 134 رای تایید به صفت وزیر مهاجرین و عودت کننده گان، داوود شاه صبا با به دست آوردن 146 رای تایید به عنوان وزیر معادن و فیض محمد عثمانی با کسب 160 رای تایید به عنوان وزیر حج و اوقاف و نصیر احمد درانی با دست آوردن 145 رای تائید به حیث وزیر احیا و انکشاف دهات افغانستان تعیین شدند.

با در نظرداشت اعضای حاضر در جلسه ولسی جرگه، هر یک از نامزد وزیران باید برای برنده شدن، 122 رای تایید را به دست می آوردند.

تا حالا روشن نیست که ریاست جمهوری افغانستان چه زمانی چهره های جدید را برای سایر وزارت خانه ها و پُست ریاست دافغانستان بانک را برای گرفتن رای اعتماد به ولسی جرگه، معرفی می کند.

XS
SM
MD
LG