لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۴

اوباما: پاکستان باید پناه گاه های امن تروریستان را از بین ببرد


بارک اوباما رییس جمهور امریکا به پاکستان هشدار داده است که پناه گاه های امن تروریستان را نابود سازد و آنهایی را که در حمله های سال 2008 در ممبی دست دارند به عدالت بکشاند.

رییس جمهور امریکا می گوید، چندین بار این را واضح نموده ام که امریکا با پاکستان در امر مبارزه با تروریزم کار می کند و پناه گاه های امن تروریستان در آن کشور پذیرفتنی نیست.

بارک اوباما هم چنان گفته است، افراد دخیل در حملات سال 2008 ممبی باید به عدالت کشانده شوند.

رییس جمهور اوباما این مساله را در آستانه مسافرت اش به هند ابراز کرده است.

به اساس گزارش روزنامه تلیگراف، این حرف های بارک اوباما در صحبت با مجله اندیا تودی در اسلام آباد محکوم شده است.

به نوشته تلیگراف، این سخنان اوباما سبب بر آشفتگی در پاکستان شده است.

طلعت مسعود جنرال متقاعد اردوی پاکستان و تحلیلگر مسایل ستراتیژیک به روزنامه تلیگراف گفته است که رییس جمهور اوباما این حرف ها را به خاطر خرسندی هند بیان کرده است اما به گفته وی این مساله تلاش های اردوی پاکستان را در حالیکه عملیات بر ضد طالبان، القاعده و دیگر گروه های تروریستی را در این کشور تشدید بخشیده بی ارزش جلوه می دهد.

وی افزوده است که اردوی پاکستان با جنگ در برابر تندروان خطر بزرگی را متقبل می شود و حالا که شما در سطح جهان از ما حمایت نمی کنید، این کار به تندروان کمک می نماید.

قرار است رییس جمهور بارک اوباما به روز یکشنبه به هند برسد و این در چهار سال اخیر دومین مسافرت اوباما به هند به حساب می آید.

انتظار می رود که اوباما در جریان بازدید از هند یک رشته از قرارداد های انرژی اتمی و دفاعی را با آن کشور نهایی سازد.

به نوشته تلیگراف، بارک اوباما به این باور است که هر دو کشور وابستگی طبیعی با هم دارند و می خواهند که تجارت بیشتر، همکاری وسیع تر بر ضد تروریستان و دزدان بحری و برخورد مشترک در مساله تغییر اقلیم داشته باشند.

XS
SM
MD
LG