لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۷

رییس جمهور غنی کابینهء جدید را رسماً به ولسی جرگه معرفی کرد


رییس جمهور اشرف غنی امروز 25 نامزد وزیر و دو نامزد ریاست های مستقل را به ولسی جرگه معرفی کرد.

رییس جمهور غنی در سخنرانی اش به اعضای ولسی جرگه گفت، اعضای ولسی جرگه صلاحیت و مسوولیت تایید و رد این نامزد وزیران را دارند.

غلام نبی فراهی وزیر دولت در امور پارلمانی امروز بیست و چهار نامزد وزیر و دو کاندیدرییس را برای کابینه به ولسی جرگه افغانستان معرفی کرد.

شیرمحمد کریمی نامزد وزارت دفاع، نورالحق علومی برای وزارت داخله، صلاح الدین ربانی به وزارت خارجه، اکلیل حکیمی برای وزارت مالیه، سید سعادت منصور نادری به وزارت کار و امور اجتماعی، سید حسین عالمی بلخی نامزد برای وزارت مهاجرین و عودت کننده گان، محمد گل زلمی یونسی برای وزارت معارف، سردار محمد رحیمی به وزارت تجارت و صنایع، شاه زمان میوندی به صفت نامزد وزیرشهرسازی و مسکن، سردار محمد رحمان اوغلی برای وزارت اقتصاد، احمد سیر مهجور برای وزارت عدلیه، برنا کریمی برای وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، نصیر احمد درانی برای وزارت انکشاف دهات، کمال الدین شینواری برای وزارت اقوام و قبایل، نجیبه ایوبی برای وزارت زنان، غلام عباس بصیر برای وزارت فواید عامه، فیض الله ذکی برای وزارت ترانسپورت و هوانوردی، داودشاه صباح به صفت نامزد وزیر معادن، آی سلطان خیری برای وزارت اطلاعات و فرهنگ، فیض الله کاکر به وزارت مبارزه با مواد مخدر، فیض محمد عثمانی به حیث نامزد وزیر حج و اوقاف، خاطره افغان برای وزارت تحصیلات عالی و عبدالرحمان صالحی برای وزارتانرژی و آب معرفی شدند.

هم چنان رحمت الله نبیل به صفت نامزد پُست ریاست امنیت ملی و خلیل الله صدیق به صفت نامزد دافغانستان بانک به ولسی جرگه افغانستان معرفی شدند.

گفتنیست که نامزد پُست وزارت زراعت و مالداری از سوی آقای فراهی به خوانش گرفته نشد.

این در حالیست که قبلاً ریاست جمهوری محمد یعقوب حیدری را برای احراز پُست این وزارت پیشنهاد کرده بود، اما وی چند روز قبل از نامزدی اش منصرف شد.

XS
SM
MD
LG