لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۳

سالنگی: پلان برای عملیات در ولسوالی دانگام روی دست است


ایوب سالنگی سرپرست وزارت داخله افغانستان
ایوب سالنگی سرپرست وزارت داخله افغانستان

نیرو های امنیتی افغان، عملیات تازهء را در ولسوالی دانگام ولایت کنر آغاز کرده اند.

اما قیام کننده ها علیه طالبان و سربازان افغان می گویند: بدون موجودیت قوای هوایی نمی توانند مخالفین مسلح را شکست دهند.

روز پنجشنبه ایوب سالنگی سرپرست وزارت داخله هم به ولایت کنر رفت و به رسانه ها گفت که نیرو های امنیتی پلان های را برای عملی شدن درست عملیات دانگام روی دست گرفته اند.

هفت روز از درگیری های شدید در ولسوالی دانگام ولایت کنر می گذرد.

در حال حاضر ده ها خانواده در محاصره طالبان مسلح قرار دارند. شماری از قیام کننده ها می گویند: تا حالا نیرو های امنیتی افغان نتوانسته اند اعضای خانواده های آنها را از محاصره نجات دهند.

حاجی منزمین یکی از رهبران قیام کننده ها علیه طالبان در ولسوالی دانگام است. وی می گوید: دار و ندارش را طالبان از بین برده اند و او در حال حاضر نگران وضعیت خانواده اش است:

اظهارات این باشنده ولسوالی دانگام در روزی صورت گرفت که سرپرست وزارت داخله به ولسوالی دانگام ولایت کنر رفت.

ایوب سالنگی در این سفر به نیرو های پولیس ملی دستور داد تا با تمامی توانایی شان، برای برقراری امنیت و آرامش ولسوالی های دانگام و اسمار تلاش کنند و جلو فعالیت های تروریستی را بگیرند.

با آنکه سرپرست وزارت داخله از توانایی نیرو های امنیتی افغان سخن می گوید: باشنده های محلی و نماینده های مردم کنر در شورای ملی می گویند که نبود قوای هوایی یک مانع بزرگ برای پیروزی در دانگام است.

سخی مشوانی یکی از اعضای ولسی جرگه افغانستان، آقای سالنگی را در سفر به ولایت کنر همراهی می کرد.

او از نیرو های بین المللی هم انتقاد کرد که در بسیاری موارد به صورت خودسرانه عملیات می کنند اما حالا که نیاز است با نیرو های امنیتی افغان همکاری نداشته اند.

باشنده های ولسوالی دانگام از مدتی به اینسو قیام های مردمی را علیه طالبان مسلح و حضور افراد این گروه در مناطق شان آغاز کرده اند.

آنها حالا اطمینان می دهند که با نیرو های امنیتی افغان همکار خواهند بود تا طالبان و سایر گروه های تروریستی شکست بخورند اما چیزی که آنها رویش تاکید می ورزند، حمایت قطعی دولت و همچنان عملیات هوایی است تا در نتیجه ولسوالی و مناطق شان از وجود شورشیان تصفیه شود.

جاوید نعیمی

XS
SM
MD
LG