لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۲

کریمی: پاکستان در مبارزه علیه تروریزم با افغانستان هماهنگ پیش خواهد رفت


هرچند به همکاری صادقانه پاکستان درامر مبارزه با تروریزم همواره به دیده شک نگریسته شده است اما این بار لوی درستیز اردوی پاکستان اطمینان داده که در مبارزه برضد تروریزم با حکومت افغانستان هماهنگ پیش خواهند رفت.

جنرال شیر محمد کریمی لوی درستیزی اردوی افغانستان میگوید پاکستان اکنون این را احساس کرده است که بدون هماهنگی و همکاری با افغانستان نمیتواند از خطر تروریزم رهایی یابد.

آقای کریمی روز پنجشنبه در صحبت اختصاصی با رادیو آزادی گفت که لوی درستیز و رییس استخبارات پاکستان در دیدار تازه با رییس جمهور غنی و مقامات دیگر افغان به مبارزه جدی علیه تروریزم تاکید کرده است:

" با حضور جلاتمآب رییس جمهور اطمینان داد که ما به هر نوع همکاری آماده هستیم و هر عمل که چی اینطرف خط دیورند و یا آنطرف دیورند انجام میشود و مردم بیشتر از ان متاثر میشوند. آنها نیز به این نتیجه رسیدند که ما باید مشترکاً با هم در همه کار ها هماهنگ باشیم و به شکل مشترک معلومات استخباراتی در باره دشمن را شریک سازیم. "

راحیل شریف لوی درستیز اردوی پاکستان و رضوان اختر رییس استخبارات آن کشور پس از حمله طالبان مسلح بریک مکتب در پشاور، روز چهارشنبه به کابل آمدند و با رییس جمهور اشرف غنی و قوماندان عمومی نیرو های ناتو در افغانستان دیدار و گفتگو کردند.

آیساف در پیامی به رادیو آزادی ابراز امیدواری کرده که افغانستان و پاکستان به همکاری هایشان در راستای مبارزه با تروریزم ادامه دهند.

در این میان جبهه نجات ملی به رهبری صبغت الله مجددی می گوید که سفر راحیل شریف لوی درستیز پاکستان به کابل به مفهوم پنهان ساختن سیاست های ناکام آنکشور است.

ذبیح الله مجددی منشی این جبهه می گوید، پاکستان میخواهد با این کارش افغانستان را ملامت سازد که گویا تروریستان را در خاکش پناه داده است:

" امروز که مسوولان بزرگ ادارات امنیتی و استخباراتی پاکستان که به کابل آمده اند من فکر می کنم هدف شان فقط اینست که از ناکامی شان موضوع را تغییر دهند اداره استخبارات پاکستان در راس تقویه، تشویق و حمایت تروریستان در جهان قرار دارد. "

با آنکه سفر اخیر لوی درستیز اردو و رییس استخبارات پاکستان به کابل و تعهد آنان در خصوص هماهنگی در امر مبارزه با تروریزم میتواند برای تامین صلح و امنیت در افغانستان و پاکستان یک خبر خوش باشد.

اما آگاهان سیاسی می گویند که پاکستان هیچگاه در مبارزه با تروریزم به تعهدات اش صادقانه عمل نکرده و بعد از این نیز به سیاست دوگانه اش در این بخش ادامه خواهد داد.

اما شماری دیگر از تحلیلگران با توجه به حمله طالبان پاکستانی بر یک مکتب در پشاور که سبب کشته و زخمی شدن صدها تن گردید می گویند که ممکن در موقف پاکستان در خصوص مبارزه با تروریزم تغییرات به میان آمده باشد.

XS
SM
MD
LG