لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۲۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۳

کننگهم: چرخ تاریخ دیگر به نفع طالبان در گردش نیست


جیمز کننگهم سفیر امریکا در افغانستان
جیمز کننگهم سفیر امریکا در افغانستان

سفیر امریکا در افغانستان در مراسم خدا حافظی گفت، طالبان باید بدانند که ترور و وحشت آنان را به قدرت نمی رساند و این که زمان آنان دیگر گذشته است.

در خبرنامه سفارت امریکا از قول جیمز کننگهم آمده است: "چرخ تاریخ دیگر به نفع طالبان در گردش نیست و این که دورنمای خالی و خیالی طالبان با آرمان های مردم افغانستان سازگاری ندارد."

به اساس خبرنامه، آقای کننگهم نیروهای امنیتی افغانستان را مبارزین شجاع خوانده و گفته است که آنان توانستند و با حمایت بین المللی بیشتر رشد خواهند کرد.

کننگهم این سخنان را در حالی می گوید که طالبان حمله های شان را عمدتاً بر خارجیان افزایش داده اند.

او گفته است که رییس جمهور و رییس اجرائیه افغانستان در حال ایجاد حکومت وحدت ملی اند که بهترین زمینه موفقیت را در سال های آینده فراهم خواهد ساخت.

او افزوده است این کار آسان نبود، و آسان هم نخواهد بود.

به اساس خبرنامه سفارت امریکا در کابل، آقای کننگهم گفت که هیچ کس نباید دستاورد های افغانستان در دهۀ گذشته را نادیده بگیرد.

او گفته است که افغانستان در حال حرکت بسوی آیندهء است که در آن افغانها شاهد صلح، رفاه و یک زندگی بهتر خواهند بود.

آقای کننگهم ابراز امیدواری کرده که رهبران افغانستان بتوانند زمینه گسترده فضای فرهنگی، مذهبی و سیاسی را فراهم کنند که همه افغان ها را از هر گوشه این کشور گردهم آورد.

او گفته است که یک جامعه متنوع سبب رشد وحدت ملی می شود.

آقای کننگهم در تابستان سال 2011 میلادی به حیث سفیر امریکا در کابل به کار آغاز کرد و پس از بیش از سه و نیم سال کار با این کشور خداحافظی کرد.

XS
SM
MD
LG