لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۴۰

بیش از 50 تن در اثر یک حمله انتحاری در پکتیکا کشته شدند


شمار تلفات حمله انتحاری در ولایت پکتیکا نزدیک به 60 تن رسیده است.

در اعلامیه که از سوی دفتر مطبوعاتی ولایت پکتیکا نشر شده آمده است که نخست در این حمله که نا وقت دیروز در جریان مسابقه والیبال در ولسوالی یحیی خیل رخداد 42 تن کشته شدند و سپس 14 تن از زخمیان این رویداد در اثر جراحات شدید در شفاخانه ء شرن مرکز ولایت پکتیکا جان دادند.

در این اعلامیه آمده است که 48 تن از زخمی ها که وضعیت صحی شان وخیم بود به شفاخانه سردار محمد داوود خان در کابل انتقال داده شدند و یکی از این زخمیان در آنجا جان داد.

در اعلامیه آمده است که دوازده تن از زخمیان این حمله انتحاری در شفاخانه شهر شرن تحت تداوی قرار دارند.

پیش از این نادرخان کتوازی نمایندهء مردم ولایت پکتیکا در ولسی جرگهء افغانستان به رادیو آزادی گفت، شماری تلفات حادثه دیروز به 53 نفر رسیده و احتمال دارد که این رقم افزایش یابد:

" تا جاییکه من خبردارم در میان افرادی که کشته شده اند، بازیکنان تیم والیبال و بیشتر اطفال و شاگردان مکاتب شامل هستند. در این حادثه تنها یک کارمند امنیت ملی و چهار پولیس محلی کشته شده و دیگر همه افراد ملکی هستند."

تورن جنرال نبی جان ملاخیل قوماندان امنیه پکتیکا به رادیو آزادی گفت، انتحار کننده مواد منفجره بسته به بدنش را در جمع از جوانان و کودکان در میدان والیبال انفجار داد:

" در مربوطات ولسوالی یحی خیل قریه است بنام غیبی خیل. جوانان آن محل حین بازی والیبال بودند و تعدادی از هموطنان ما برای تماش این بازی به آنجا رفته بودند که انتحار کننده در میان آنها خود را انفجار داد."

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان این حمله را شدیداً محکوم کرده است.

گفته شده است که بسیاری از قربانیان این رویداد غیر نظامیان اند.

مسوولیت این حمله را تا حال کسی و یا گروهی به عهده نگرفته است.

XS
SM
MD
LG