لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۴

شرایط دیموکراتان سنای امریکا برای ادامه حمایت از بازسازی افغانستان!


دیموکراتان در سنای امریکا بعضی شرایط را برای ادامه حمایت از بازسازی افغانستان در نظر گرفته اند.

آنها در گزارش تازه که قرار است دوشنبه نشر شود گفته اند، به اشرف غنی احمدزی رییس جمهور افغانستان هشدار داده اند که موضوع گماشتن اشخاص در کابینه جدید و تامین حقوق بشر در این کشور را دقیق بررسی خواهند کرد.

در این گزارش به رهبران افغان که خواهان ادامه حمایت ایالات متحده امریکا اند، یک طرح پیشنهاد شده است.

روزنامه واشنگتن پُست می نویسد، این طرح از سوی دیموکراتان سنای امریکا پس از آن مطرح شد که افغانستان یک انتخابات طولانی را پشت سر گذاشت.

انتخاباتِ که با تنش های چندین ماهه همراه بود و منجر به ایجاد حکومت وحدت ملی میان اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله گردید.

واشنگتن پُست می نویسد، کابینه جدید حکومت وحدت ملی که قرار است مشترکاً از سوی اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله انتخاب شود، باعث نگرانی واشنگتن شده که مبادا جنجال های سیاسی روی انتصاب در کابینه، نظارت از کمک های امریکا در آن کشور را متضرر سازد.

گزارش سنای امریکا به غنی و عبدالله هشدار می دهد که اشخاص را که در کابینه قرار است بگمارند دقیقاً نظارت کنند.

کاپی این گزارش که به دسترس واشنگتن پُست آمده، می گوید، بخش زیادی از کمک های امریکا در افغانستان مشروط به اصلاحات خاص توسط دولت افغانستان است.

گزارش تهیه شده از سوی سنای امریکا واضح می سازد که اکثریت دیموکراتان به ادامه کمک های مالی برای بازسازی افغانستان متعهد اند.

از زمان سقوط طالبان در سال 2001 میلادی ایالات متحده امریکا 104 میلیارد دالر امریکایی را برای بازسازی و حمایت از دولت، اردو و خدمات عمومی در آن کشور اختصاص داده است.

با خروج بخش اعظم نیرو های خارجی در پایان امسال از افغانستان، قرار است ایالات متحده حداقل برای یک دهه دیگر سالانه 5 تا 8 میلیارد دالر به افغانستان کمک کند.

XS
SM
MD
LG