لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۰

یک ملیون تن از کمک مواد غذایی ملل متحد در افغانستان محروم شده اند


برنامهء جهانی غذا سازمان ملل متحد کمک های غذایی اش را در افغانستان کاهش می دهد. با این اقدام یک ملیون نفر در افغانستان از این کمک ها محروم شده اند.

یک مسوول سازمان ملل متحد می گوید، این کمک های غذایی بنابر کمبود بودیجه متوقف گردیده است.

نگرانی های وجود داشت که گویا با خروج بخش اعظم نیرو های خارجی از افغانستان، کمک های بین المللی برای این کشور کاهش بیابد و اینک برنامه غذایی جهان که برای مردم نادار افغانستان مواد خوراکی توزیع می کند و از سوی جامعه جهانی تمویل می شود، با مشکل کمبود بودیجه روبرو شده است.

کلود جبیدر رییس برنامه غذایی جهان در کابل به آژانس خبرگزاری رویترز گفته است، برای پر کردن این خلاء در برنامه توزیع مواد خوراکی در افغانستان حد اقل به سی ملیون دالر نیاز دارند.

این اقدام سازمان ملل متحد سلسلهء کمک های مواد غذایی را به یک ملیون افغان متوقف سازد.

به گفتهء جبیدار مواد غذایی یکی از ضروریات اولیه بوده و افغان های که بنابر نا امنی ها از مناطق شان بی جا شده اند به کمک مواد غذایی سخت نیازدارند.

سازمان مل متحد نگرانی اش را بخصوص در مورد مناطق ابراز کرده که در زمستان های سخت راه های مواصلاتی آن مسدود می شود و مردم با قلت مواد غذایی در آن ساحات روبرو می شوند.

با آنکه از یک دهه بدینسو ملیارد ها دالر با افغانستان کمک شده، اما هنوز هم این کشور به شمول مواد غذایی به کمک های بین المللی احتیاج دارد.

سازمان ملل متحد به سه اعشاریه هفت ملیون افغان که دهم حصه نفوس افغانستان را تشکیل می دهد کمک غذایی می کند.

سازمان های خیریه می گویند، کاهش کمک های جهانی با افغانستان دستاورد های سیزده ساله در اینکشور را با خطر مواجه خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG