لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۹

عزیز: حکومت نو افغانستان واقعاً یک حکومت وحدت ملی می باشد


سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی صدراعظم پاکستان نواز شریف در صحبت با رادیو آزادی گفت انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با مشکلات زیاد روبرو شده بود ولی در نهایت این مشکل راه را برای تشکیل حکومت وحدت ملی افغانستان باز کرد که این عمل یک پیشرفت مثبت می باشد.

به گفته سرتاج عزیز در حکومت وحدت ملی موضوع خاص اینست که در این حکومت افراد یک قوم و یا یک زبان داخل نیستند بلکه نماینده گان تمام کشور در آن حضور دارند.

سرتاج عزیز افزود حکومت نو افغانستان واقعاً یک حکومت وحدت ملی می باشد.

مشاور امنیت ملی صدراعظم پاکستان گفت حکومت وحدت ملی برای آشتی ملی و حل مشکلات این کشور یک نشانه موفقیت می باشد.

او خواهان پیروزی حکومت وحدت ملی افغانستان شد:

" هم اکنون تمام جهان می خواهد که در افغانستان صلح و ثبات حکمفرما شود و ما امیدواریم که این خواهش دنیا برآورده شود. "

در دوره ریاست جمهوری حامد کرزی در روابط بین افغانستان و پاکستان نشیب و فراز وجود داشت اما سرتاج عزیر مشاور امنیت ملی صدر اعظم پاکستان می گوید، برای روابط بهتر با حکومت نو افغانستان امیدار می باشد:

" با هر دو رهبر تماس های ما به سطح سفارت بر قرار شده است. هردوی آنها می خواهند که روابط شان با پاکستان بهتر شود. با آقای کرزی هم وقتی که او سال گذشته به پاکستان آمده بود روابط ما خوبتر شد.

در این میان ما هم اعلان کرده ایم که نمی گذاریم از سرزمین ما بر علیه دیگران استفاده شود و آقای اشرف غنی هم در اولین سخنرانی خود گفته است که نمی گذارد از سرزمینش بر علیه دیگران استفاده شود. "

به گفته سرتاج عزیز فصل نو روابط خوب بین افغانستان و پاکستان آغاز خواهد شد. و اگر سرحدات بین دو کشور بخوبی محافظت شود به گفته وی روابط بین پاکستان و افغانستان هم در آینده بهتر خواهد شد.

سرتاج عزیز امضای موافقتنامه امنیتی بین افغانستان و امریکا را هم یک قدم ضروری خواند:

" کارشناسان ما به این نظر اند که به امضای چنین پیمان ضرورت وجود داشت زیرا قوای افغانستان به تعلیم و به طور مشخص به پوشش و حمایت هوایی نیاز دارند. "

سرتاج عزیز همچنان گفت افغانستان نه تنها برای قوای خود بلکه برای بهتر ساختن اقتصاد خود هم به کمک خارجی نیاز دارد، از اینرو پیمان امنیتی برای وضع اقتصادی این کشور هم مهم می باشد.

XS
SM
MD
LG