لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۷

مشاور امنیت ملی و رییس دفتر رییس جمهور افغانستان مقرر شدند


به اساس دو فرمان تازه رییس جمهور احمدزی، محمد حنیف اتمر به حیث مشاور امنیت ملی و عبدالسلام رحیمی به حیث رییس دفتر رییس جمهور تعیین شده اند.

نجیب امین معاون اداره امور ریاست جمهوری و دارالانشای شورای وزیران روز سه شنبه به رادیو آزادی گفت که رییس جمهور احمدزی شام روز گذشته با صدور فرمان های جداگانه این افراد را تعیین کرده است.

به گفته آقای امین، آقای اتمر و آقای رحیمی هر دو از امروز به وظایف شان آغاز کردند:

"دیروز طی فرمان های جداگانه رییس جمهور مقرری آقای عبدالسلام رحیمی به حیث رییس اداره امور منظور کردند و در یک فرمان جداگانه به آقای حنیف اتمر به حیث مشاور امنیت ملی مقرر شدند."

آقای امین می گوید، دفتر رییس جمهور و اداره امور ریاست جمهوری با هم مدغم شده و عبدالسلام ر حیمی به حیث رییس آن گماشته شده است.

پیش از این اداره امور ریاست جمهوری و دارالانشای شورای وزیران بطور جداگانه فعالیت می کرد.

در مراسم تحلیف رییس جمهور اشرف غنی احمدزی، احمد ضیا مسعود نیز به حیث نماینده فوق العاده رییس جمهور در بخش اصلاحات و حکومتداری خوب تعیین گردید.

بورد مشورتی ریاست جمهوری می گوید، پروسه مقرری ها از سوی رییس جمهور احمدزی آغاز شده و افراد به اساس لیاقت و شایستگی در پُست های دولتی گماشته می شوند.

داوود سلطانزوی عضو این بورد به رادیو آزادی گفت، با در نظر داشت فهم و مشارکت ملی کابینه جدید به زودی تکمیل خواهد شد:

"یک بخش بسیار کوچک تعینات دیروز صورت گرفت دامنه آن وسیع است حکومت در روزها و هفته های آینده تشکیل خواهد شد یقیناً زمانیکه وقت آن برسد و رییس جمهور تمام معیار های را که برای تشکیل یک حکومت جدید نزدش وجود دارد و برای مردم افغانستان وعده داده شده به اساس آن معیار ها حکومت را تشکیل خواهد کرد و کابینه هم تعین خواهد شد."

آقای سلطانزوی همچنان گفت، اعضای کابینه قبلی والیان و سفرا به حیث سرپرستان به کار های شان ادامه می دهند.

در همین حال شماری از اعضای مشرانو جرگه از تقرری های جدید استقبال کرده می گویند، رییس جمهور احمدزی باید به تمام تعهداتش که در جریان کمپاین های انتخاباتی به مردم کرده بود عمل نماید.

اشرف غنی احمدزی رییس جمهور کشور روز گذشته در اولین سخنرانی اش گفت که در جهت آوردن اصلاحات در کشور تلاش کرده و با فساد اداری و بی عدالتی با قاطعیت مبارزه می کند.

فرشته ندا

XS
SM
MD
LG