لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۵ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۶

خواست افغان ها از حکومت وحدت ملی افغانستان


همزمان با انجام مراسم تحلیف اشرف غنی احمدزی به عنوان رئیس جمهور افغانستان، شماری از باشنده گان کشور و اعضای شورای ملی از حکومت جدید خواسته اند تا برای حل مشکلات مردم توجه جدی کند.

آنان درصحبت با رادیو آزادی گفتند که در شراطی سختی به نامزد دلخواه شان که اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله بود رای دادند واکنون که حکومت وحدت ملی تشکیل شده، آنان انتظاردارند که به خواست ها و انتظارهای شان پاسخ مثبت داده شود.

رفیع الله گُل افغان معاون دوم مشرانوجرگه می گوید که به اشرف غنی احمدزی رای داده است و آرزو دارد تا آقای احمدزی به تعهداتش برای مردم عمل کند:

" هدف اصلی ما آرامی و منافع ملی کشورمان بوده است.

این را در نظر گرفتیم و آروز داریم تا آقای اشرف غنی و عبدالله برای مردم خدمت کنند و خواست های مردم را برآورده بسازند. "

دو دور انتخابات ریاست جمهوری افغانستان درحالی برگزارشد که نگرانی های امنیتی درکشور بسیار بودند.

با آن هم باشنده گان کشور به پای صندوق های رای دهی رفتند و به نامزد دلخواه شان رای دادند.

سر انجام پس از اعلان نتیجه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اشرف غنی احمدزی به حیث رئیس جمهور و عبدالله عبدالله به حیث رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی به ارگ ریاست جمهوری را پیدا کردند.

این دو مقام در هنگام پیکارهای انتخاباتی شان برای مردم تعهد سپرده بودند که از هرگونه فراهم آوری خدمات به مردم افغانستان چشم پوشی نخواهند کرد.

شماری ازباشنده گان کشورمی گویند که حال وقت آن رسیده که حکومت جدید به خواست های آنان پاسخ مثبت بدهد.

دو باشنده ی شهرکابل که به اشرف غنی احمدزی رای داده اند و درصحبت با رادیو آزادی خواست هایشان را از آقای احمدزی، اینگونه مطرح کردند:

" عمر نام دارم باشنده ی هلمند هستم، برای آقای اشرف غنی رای داده بودم و خواست من صلح است. "

" نام من وزیر گُل است، خواست من این است که برای مردم در حکومت جدید کار پیدا شود. "

همینگونه شماری دیگر ازباشنده گان کشورکه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به آقای عبدالله عبدالله رای داده اند از وی می خواهند تا به تعهداتش عمل کند.

محمد علم ایزدیار معاون اول مشرانوجرگه افغانستان نیز در این باره به رادیو آزادی گفت که:

" دلیل حمایت ما از آقای عبدالله این بود که ما افغانستان را بسوی بهبودی ببریم،افغانستان را بسوی نجات ببریم کاستی ها مرفوع شود.

وحدت و اتحاد در کشور به وجود آید. "

دراین حال شماری از طرفداران عبدالله عبدالله نیز درصحبت با رادیو آزادی گفتند، آرزو دارند که برای خواست ها و آرزوهای مردم بیشتر ازگذشته درحکومت جدید رسیده گی شود.

این باشنده گان می گویند:

" نام من هارون است،خواست من این است که حال در حکومت وحدت ملی،دست هم داده و کشور را بسوی آبادی سوق دهند. من همین امید را دارم که صلح در کشور تآمین شود. "

نام من داکتر حمید است،حکومت داری خوب،اصلاحات و شفافیت از حکومت جدید آروزی من است. "

خواست های مهم مردم عام ازحکومت جدید افغانستان، تامین عدالت و حاکمیت قانون، امنیت، بهبود اقتصاد، وحدت ملی و سپردن کار درنهاد های دولتی به اهل آن می باشد.

نظیفه محبوبی

XS
SM
MD
LG