لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۸

اشرف غنی: ملت بزرگ افغانستان از ما خدمت می خواهند نه باداری


اشرف غنی احمدزی
اشرف غنی احمدزی

اشرف غنی احمدزی رییس جمهور منتخب افغانستان در اولین سخنرانی اش بعد از اعلان نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت، مردم افغانستان نیاز به یک حکومت قوی و کارا دارند:

" مردم حکومت قوی و کارا می خواهند و این حکومت قوی را، حکومت وحدت ملی عملی کرده میتواند. "

آقای احمدزی که بیانات اش با شور، هلهله و کف زدن های مردم همراه بود ابراز داشت که تیم وی و آقای عبدالله که قرار است در حکومت شامل باشند، وظیفه خدمت به ملت را دارند.

او گفت دولت آینده وسیله صلح و رفاع ملت خواهد بود:

" بزرگترین افتخار تیم ما و آقای عبدالله که قرار است عضو تیم حکومت باشد این است که خادم ملت باشیم. ملت بزرگ افغانستان از ما خدمت می خواهند نه باداری. دولت وسیله صلح ثبات و رفاه ملت عظیم افغانستان است نه قدرتی بالای سینه و جگر مردم. "

اشرف غنی احمدزی که قرار است به روز دوشنبه منحیث رییس جمهور جدید افغانستان سوگند وفاداری یاد کند، روی رسیدن به حل مشکلات از راه های سیاسی تاکید نموده گفت، موضوعات سیاسی راه حل های سیاسی را می طلبند:

" مسایل سیاسی راه حل سیاسی می خواهند، مسایل سیاسی با تفنگ و شمشیر حل نمی شوند. "

آقای احمدزی که در جریان کمپاین انتخاباتی اش بار بار وعدهء تلاش برای رسیدن به صلح در کشور را داده بود، ابراز امیدواری کرد که صلح در افغانستان آمدنی است:

" صلح خواست ما است و می آید انشاالله، ما از خون خسته شده ایم. من و داکتر صاحب عبدالله متعهدیم وعده هایی را که با مردم افغانستان داده ایم عملی نماییم. "

این بیانات رییس جمهور منتخب افغانستان اشرف غنی احمدزی در حالی ایراد شده است که آماده گی ها برای اجرای مراسم تحلیف رییس جمهور جدید ادامه دارند و قرار است آقای احمدزی به روز دوشنبه، در اولین انتقال صلح آمیز قدرت در تاریخ افغانستان، به حیث رییس جمهور جدید این کشور سوگند وفاداری یاد کند.

XS
SM
MD
LG