لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۰

ولسی جرگه: در حکومت وحدت ملی باید برای منافع ملی تلاش شود


نماینده های مردم در ولسی جرگه افغانستان از حکومت تازه به میان آمده وحدت ملی میخواهند تا حفظ منافع ملی و انکشاف آن را در اولویت های کاری اش قرار دهد.

این نماینده گان میگویند کار باید به اهل اش سپرده شود افغان ها از حالت نامناسب فعلی رهایی یابند.

فرهاد مجیدی و صادقی زاده نیلی دو عضو ولسی جرگه به روز دوشنبه در صحبت با رادیو آزادی وظایف اولیه حکومت وحدت ملی در این رابطه را بسیار مهم خواندند.

آنان گفتند در صورت عملی شدن این مساله مشکلات کنونی در کشور پایان خواهد یافت:

" مشکلات ما با پاکستان بسیار زیاد است و باید از جمله اولویت های کاری این دولت قرار بگیرد. و با انتخاب کادر های مناسب لایق شایسته و توانمند در راس حکومت و دولت افغانستان میتوانند که بحران را از بین برده و به مشکلات فایق آیند. "

" نخستین کار را که آنان باید انجام دهند کوشش کنند تا حکومت وحدت ملی را زودتر به وجود آورند وعده های را که در دوره های کمپاین های شان به مردم افغانستان کرده اند باید عملی کنند. "

این نماینده گان این خواست را یک روز پس از امضای توافقنامه ء ایجاد حکومت وحدت ملی مطرح کرده و تاکید کردند که اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله باید به وعده های که به مردم داده اند عمل کنند.

این خواست نماینده گان مردم در حالی مطرح می گردد که نظر به توافق قبلی نیز در نظر است تا اشخاص شایسته و متعهد به کار گماشته شوند.

در عین حال برخی آگاهان سیاسی به این باورند که اگر رئیس جمهور و رئیس اجرائیوی به وعده های شان متعهد باقی بمانند شاید بتوانند مشکلات موجود را حل کنند.

زبیر شفیقی آگاه امور سیاسی در صحبت با رادیو آزادی گفت، هر دو تیم نه تنها که اشخاص منتخب خود شان به کار بگمارند بلکه باید در کنار آن به افراد متعهد و شایسته دیگر نیز در حکومت جا دهند:

" اشخاص صادق، مخلص و خادم به کشور را در حکومت جمع آوری کنند و دوم اینکه مردم ما به صلح نیاز دارد و باید این ها صلح را در اولویت کارشان جا دهند. "

مردم عام افغانستان نیر تاکید می کنند برای اینکه حکومت وحدت ملی در تطبیق برنامه هایش موفق شود باید نواقص گذشته را برطرف و از کمک های جامعه جهانی برای بازسازی افغانستان استفاده کند.

سحر لیوال

XS
SM
MD
LG