لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۰

مذاکرات دو نامزد در سفارت امریکا در فضای دوستانه اما بدون نتیجه پایان یافت


با آنکه اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان یکبار دیگر به میانجیگری سفارت ایالات متحده امریکا در فضایی دوستانه با هم گفتگو کردند اما این مذاکرات شان نتیجه مثبت در پی نداشت.

تیم های انتخاباتی هر دو نامزد میگویند که این گفتگو ها میان دو نامزد در فضایی دوستانه صورت گرفته است.

فضل الرحمن اوریا یک عضو تیم اصلاحات و همگرایی در صحبت با رادیو آزادی گفت، با آنکه این گفتگو ها در فضایی دوستانه صورت گرفته اما مساله اختلافی اعلان نتایج انتخابات تا هنوز حل نگردیده است:

" در این نشست روی موارد اختلافی بحث صورت گرفت این نشست در فضایی نهایت دوستانه بوده اما نشست امروزی پیشرفت های قابل ملاحظه نداشته در لحظات کنونی یک مورد اختلافی که نسبتاً عمده است وجود دارد که چطور می توانیم روی یک میکانیزم با هم توافق نمایم که بر بنیاد آن میکانیزم توسط همین کمیسیون نتایج انتخابات به شکل مشروع اعلان شود. "

آقای اوریا می گوید، روی اکثر موارد اختلافی توافق صورت گرفته و امید است که هر دو تیم روی اعلان نتیجه نهایی انتخابات هم توافق نمایند.

از سوی دیگر تیم تحول و تداوم می گوید، مذاکرات بشکل دوستانه میان هر دو نامزد صورت گرفته و این مساله نشاندهنده اینست که هر دو تیم تلاش می کنند تا به یک توافق نهایی دست یابند.

فیض الله ذکی یک سخنگوی این تیم به روز پنجشنبه در صحبت با رادیو آزادی چنین گفت:

" یک چیز را با مسوولیت تایید کرده می توانم که فضای مذاکرات مملو از تفاهم است و روحیه مثبت است همان موارد باقی مانده که هنوز روی آن توافق صورت نگرفته همیش مورد بحث است و احتمال از اینکه در تمام از این موارد یک توافق نهایی حاصل شود وجود دارد. "

در هفته جاری این سومین دور گفتگو ها میان هر دو نامزد ریاست جمهوری است که تا کنون به یک توافق نهایی دست نیافته اند.

در همین حال کمیسیون مستقل انتخابات گفته است است که اگر نامزدان به توافق سیاسی دست یابند یا خیر، این کمیسیون نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می کند.

فرشته ندا

XS
SM
MD
LG