لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۹

محسنی: تا اخیر این هفته ما پروسه انتخابات را از سوی کمیسیون شکایات خاتمه میدهیم


نادر محسنی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی
نادر محسنی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی

کمیسیون شکایات انتخاباتی میگوید، که پس از هشتمین جلسه علنی رسیده گی به ابطال آرا،تلاش میکند تا ظرف دو روز آینده،فیصله اش در مورد نتیجه تفتیش کامل آرا را به کمیسیون مستقل انتخابات بفرستد.

قرار است آخرین جلسه علنی رسیده گی به ابطال آرا به روز سه شنبه درکمیسیون شکایات انتخاباتی برگزار گردد اما تا هنوز نتیجه آن معلوم نگردیده است.

نادر محسنی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی به روز سه شنبه در نشستی در کابل گفت تلاش میکنند که تا یک یا دو روز آینده فیصله شان را در خصوص نتیجه تفتیش آرا به کمیسیون مستقل انتخابات بسپارند:

" همانطور که قبلاً هم اعلام کردیم ما درتدابیر خود در این رابطه را داریم، وقتی زیادی را که مردم به خاطر آن به تشویش شوند در بر نخواهد گرفت، ماسعی می کنیم که در یک وقت بسیار محدود حتی گفته می توانم که تا اخیر همین هفته ما پروسه انتخابات را از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی خاتمه میدهیم. "

این در حالیست که نتایج تفتیش کامل آرای دور دوم ریاست جمهوری به روز یکشنبه به کمیسیون شکایات انتخابات فرستاده شد.

تفتیش صد در صد آرا در ماه سرطان سال روان به میانجیگری جان کری وزیر خارجه امریکا با توافق دو نامزد آغازشد.

دراین حال کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان هم تاکید میکند که با رسیدن فیصله کمیسیون شکایات انتخاباتی آنان هر چه زودتر نتایج انتخابات را اعلام می کنند.

عبدالرحمان هوتکی معاون این کمیسیون به رادیو آزادی گفت اگر رهبری کمیسیون مستقل انتخابات ملاحظه در مورد فیصله کمیسیون شکایات انتخاباتی داشته باشد آن را دوباره به کمیسیون می فرستد در غیر آن همین فیصله را به حیث نتیجه نهایی انتخابات را اعلام خواهند کرد:

" کمیسیون انتخابات تمام آماده گی ها را دارد زمانی که آخرین فیصله از کمیسیون شکایات انتخاباتی برای ما برسد کمیسیون نتایج نهایی انتخابات را هر چه زودتر اعلام خواهد کرد.

اگر در موردی کمیسیون انتخابات اعتراض داشته باشد آن را دوباره به کمیسیون شکایات انتخابات می فرستد و پس از آن فیصله کمیسیون شکایات انتخاباتی فیصله نهایی خواهد بود. "

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در حالی روی اعلام نتایج تاکید میکند که تیم اصلاحات و همگرایی قبل از این بارها گفته است که در صورت که به خواسته هایشان رسیده گی نشود نتیجه انتخابات را نمی پذیرند.

سحر لیوال

XS
SM
MD
LG