لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۱

سازمان ملل بخاطر تهدید کارمندان اش در افغانستان هشدار داد


سازمان ملل متحد هشدار می دهد که اگر کارمندان اش در پی تنش های انتخاباتی در افغانستان به خاطر اشتراک در روند بررسی موارد تقلب در انتخابات این کشور آزار و اذیت شوند، کمک این سازمان به افغانستان قطع خواهد شد.

پس از آنکه اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان روی تفتیش صد در صدی آراء دور دوم انتخابات توافق کردند، سازمان ملل متحد از این پروسه نظارت نمود.

سازمان ملل متحد پس از آن این هشدار را می دهد که یک مظاهره کوچک به روز جمعه در مقابل دفتر این سازمان در کابل به طور مسالمت آمیز به راه انداخته شد اما مظاهره چیان بر ضد سازمان ملل متحد شعار می دادند.

این مظاهره چیان از سازمان ملل متحد خواستند تا آراء واقعی را از تقلبی جدا بسازد.

نظیف الله سالارزی یکی از سخنگویان یونما یا دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در کابل به رادیو آزادی گفت که تهدید و حملات لفظی علیه سازمان ملل متحد پذیرفتنی نیست:

" هر نوع تهدید و حملات لفظی که متوجه سازمان ملل متحد می شود، غیر قابل قبول است و تهدید علیه سازمان ملل متحد، تهدید علیه تمام جامعه جهانی خواهد بود."

یونما در صفحه تویترش نیز نوشته است که تهدید و حمله های مستقیم لفظی بر سازمان ملل متحد قابل قبول نیست.

این دفتر هم چنان نوشته است که اگر چنین بدرفتاری ادامه یابد، سازمان ملل متحد مجبور خواهد شد تا شدیداً فعالیت های اش را محدود ساخته و کمک خود را به افغانستان و مردم این کشور کاهش بدهد.

اری گایتانیس یک سخنگوی سازمان ملل متحد در کابل از ارایه جزییات در مورد بدرفتاری و تهدیدات مشخص علیه کارمندان سازمان ملل متحد خود داری کرده است.

این در حالیست که گفتگو ها میان دو تیم انتخاباتی افغانستان در زمینه تشکیل حکومت وحدت ملی طی هفته های اخیر با مشکل رو به رو شده است.

انتظار می رود که نتایج نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به زودی اعلان شود اما کدام تاریخ مشخص برای اعلام نتایج تعیین نشده است.

XS
SM
MD
LG