لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۴

نور: احتمالاً روز پنجشنبه روند تفتیش آراء پایان می یابد


نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات
نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات

هرچند بحث ها روی بُعد سیاسی پروسه انتخابات میان هر دونامزد ریاست جمهوری تاکنون نتیجه یی در پی نداشته است، کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که احتمالاً پنجشنبه روند تفتیش آراء پایان یابد.

نور محمد نور سخنگوی این کمیسیون می گوید که تا کنون بیش از 93 درصد صندوق های رای بررسی مجدد شده اند:

" مجموع محلات خاص 3946 می رسد تمام محلات که از ابتداء تا دیروز تفتیش شده تعداد آن 21343 صندوق را دهی می رسد که به این اساس احتمالاً فردا تا آخر روز این روند به پایان برسد. "

آقای نور گفت مجموع تمام چک لست و جدول نتایج که طی مراحل شده اند به 19318 میرسد که 85 درصد همه چک لست ها و جدول نتایج را تشکیل میدهد.

آقای نور یکبار دیگر تاکید کرد که تا چند روز اندک نتایج نهایی انتخابات اعلام خواهد شد.

کمیسیون مستقل انتخابات در حالی از پایان روند تفتیش آراء خبر میدهد که تیم اصلاحات و همگرایی هشدار داده که اگر خواسته های آنان پذیرفته نشود علاوه بر روند تخنیکی روند سیاسی را هم چنان ترک خواهند کرد.

کمیسیون مستقل انتخابات هم چنان میگوید که تا کنون در مورد 14716 چک لست و جدول نتایج در پنج جلسه علنی تصمیم گرفته شده است که 64 درصد آراء تشکیل را میدهد.

نور محمد نور سخنگوی این کمیسیون در مورد چنین گفت:

" در مجموع در مورد 12356 که از محلات عادی است در جلسات علنی در مورد آن تصمیم گرفته شده است و 2365 از محلات خاص اند که بررسی شدند در کل 14716 چک لست و جدول نتایج می شود. "

کمیسیون انتخابات افغانستان در حالی سعی دارد تا به روند جاری انتخابات هر چی زودتر نقطه پایان دهد که تیم اصلاحات و همگرایی گفته است نتایج که از سوی این کمیسیون اعلام گردد به آنان قابل قبول نخواهد بود.

اما پیش از این مسوولان در کمیسیون انتخابات گفته اند که آنان آماده اند در مورد روند تخنیکی انتخابات به هرگونه پرسش های نامزدان پاسخ دهند.

فریبا واحدی

XS
SM
MD
LG