لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۴

نماینده جدید امریکا برای افغانستان و پاکستان با عبدالله و احمدزی ملاقات کرد


به سلسله دید و بازدید های مقامات امریکایی با هر دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان، نماینده جدید این کشور برای افغانستان و پاکستان روی تسریع روند تفتیش آراء و طرح ایجاد حکومت وحدت ملی با این نامزدان گفتگو کرده است.

نماینده گان هر دو تیم انتخاباتی می گویند که دانیل فیلدمن بخاطر عملی ساختن توافقات سیاسی میان دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان در سفری به کابل آمده است.

فضل الرحمان اوریا نماینده تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی به روز جمعه در صحبت با رادیو آزادی در مورد این دیدار گفت:

"نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان دیروز با داکتر عبدالله عبدالله ملاقات داشت که روی ایجاد حکومت وحدت ملی صحبت صورت گرفت و هر دو جانب ابراز امیدواری کردند که پروسه سیاسی که با میانجیگری ایالات متحده امریکا آغاز گردیده است کامیاب شود."

دانیل فیلدمن نماینده تازه ایالات متحده امریکا برای افغانستان و پاکستان پس از جنجال های اخیر انتخاباتی در سفری به کابل آمده است تا روی عملی ساختن توافقات سیاسی میان هر دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان صحبت کند.

نماینده گان هر دو تیم انتخاباتی می گویند که آقای فیلدمن در این دیدارش با نامزدان ریاست جمهوری در مورد اعلام نتایج انتخابات در زمان تعین شده آن نیز تاکید کرده است.

نماینده جدید ایالات متحده امریکا برای افغانستان و پاکستان پس از چاشت روز پنجشنبه با رییس جمهور کرزی نیز دیدار داشته است.

ریاست جمهوری افغانستان با پخش خبرنامه یی گفته است که دان فیلدمن در این دیدار در مورد تفتیش آرای انتخابات ریاست جمهوری و انکشافات اخیر در این مورد، به رییس جمهور کرزی معلومات داده است.

در این حال نماینده تیم تحول و تداوم به رهبری اشرف غنی احمدزی می گوید که آقای احمدزی در کنار مسایل دیگر انتخاباتی با نماینده جدید امریکا روی تسریع روند انتخابات صحبت کرده است.

داوود سلطان زوی نماینده تیم تحول و تداوم در مورد گفت:

" با وی صحبت های که صورت گرفت روی اهمیت سرعت تفتیش و دیگر توافقات سیاسی صحبت شده است ما امیدوار استیم نتایج هم اعلام شود و قابل قناعت هر دو بخصوص طرف که روند تفتیش پیشنهاد کرده باشد."

نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان در حالی روی عملی ساختن توافقات سیاسی میان دو نامزد گفتگو کرده است که سلسله گفتگو ها در باره تشکیل حکومت وحدت ملی میان هر دو نامزد جریان دارد.

به اساس گزارش ها چگونگی صلاحیت های رییس اجراییوی از نکات اساسی مورد اختلاف نظر میان هر دو نامزد می باشد.

فریبا واحدی

XS
SM
MD
LG