لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۵

آیا رییس جمهور جدید افغانستان در اجلاس ویلز اشتراک خواهد توانست؟


قرار است به تاریخ یازدهم سنبله که با دوهم سپتامبر سال جاری میلادی مصادف است، رییس جمهور جدید افغانستان حلف وفادارای یاد کند.

دو روز بعد از آن به تاریخ پنجم سپتامبر رییس جمهور جدید افغانستان در اجلاس سران کشورهای عضو پیمان ناتو در ویلز بریتانیا اشتراک خواهد کرد که قرار است در آن در مورد مساعدت های بین المللی به افغانستان بعد از خروج نیروهای بین المللی از این کشور بحث شود.

کمسیون انتخابات افغانستان شب و روز کار می کند تا پروسهء تفتیش آرا را تکمیل کند، اما اختلافات شدید بین نامزدان این نگرانی را به وجود آورده است که انتقال قدرت از حامد کرزی به رییس جمهور جدید ساده نخواهد بود.

دفتر رییس جمهور دیروز در مورد ملاقات هردو نامزد با حامد کرزی در یک اعلامیه گفته است که ادامهء منازعهء انتخاباتی بالای زنده گی روزمرهء مردم، وضعیت امنیتی، اقتصاد و حکومت تاثیر ناگوار دارد و باید هرچه زودتر این حالت پایان یابد.

فاضل سنچارکی سخنگوی تیم عبدالله عبدالله با ابراز اینکه در ملاقات با رییس جمهور در مورد روز مراسم حلف وفادارای کدام توافق نشده است،

از جانب دیگر در حالیکه امروز پروسهء ابطال آرای مشکوک آغاز شد، نماینده گان هردو تیم از چند روز به اینسو جلسه می کنند تا در مورد شرایط حکومت وحدت ملی به توافق برسند.

مجیب الرحمن رحیمی سخنگوی تیم عبدالله عبدالله به آژانس خبری رویترز گفته است، نماینده گان هردو تیم تلاش دارند تا اختلافات موجود را کاهش دهند، اما به گفتهء وی هردو تیم از دو فلسفهء مختلف نماینده گی می کنند.

مجیب الرحمن رحیمی می گوید که مطمین نیست آن طوریکه قصر سفید آرزو دارد، رییس جمهور جدید به تاریخ تعیین شده، سوگند یاد کند.

داوود سلطان زوی یک نمایندهء تیم اشرف غنی احمدزی بر اجرای مراسم تحلیف رییس جمهور جدید در موعد تعیین شده، تاکید کرده است.

اما آژانس خبری رویترز از قول یک عضو دیگر تیم اشرف غنی احمدزی که از وی نام نگرفته است می نویسد، که در زمینهء تعریف حکومت وحدت ملی پیشرفت کم صورت گرفته است.

این عضو تیم اشرف غنی احمدزی همچنان گفته است که در بخش توافق سیاسی هیچ چیز اضافه نشده و کمسیون وحدت ملی هم در اکثر موارد به کدام نتیجه نرسیده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:08 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG