لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۷

نور: پروسه ابطال آرا پس از چاشت روز دوشنبه آغاز خواهد شد


نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات
نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گوید پروسه تفتیش آرا را سرعت بخشیده و بعد از چاشت روز دوشنبه روند ابطال آرا نیز آغاز خواهد شد.

مسوولان این کمیسیون می گویند که در جریان پروسه ابطال آرا معلوم خواهد شد که چه مقدار رای پاک و چه تعداد آن تقلبی است.

نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات به روز یکشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت که روند ابطال آرا به گونه علنی خواهد بود و نتیجه آن نیز به وقت اعلام خواهد شد:

" روند فردا بعد از چاشت به صورت علنی در حضور داشت مطبوعات، ناظرین هر دو نامزد و مشاهدین ملی و بین المللی صورت می گیرید یک میکانیزم مشخص بررسی ایجاد شده است تا تمام نهاد های مختلف به این جلسات باز کمیسیون انتخابات دسترسی داشته باشند."

او گفت، روند تفتیش آراء به شکل نورمال آن در هنگر های کمیسیون انتخابات ادامه دارد و تاکنون 15849 صندوق که 70 درصد آراء را تشکیل می دهد تفتیش شده است.

نورمحمد نور می گوید، ممکن روند تفتیش عادی در برخی هنگر ها تا روز دوشنبه خاتمه یابد:

"روند عادی تفتیش آراء تا چند روز دیگر به پایان می رسد تنها در حدود یک هزار صندوق بخاطر تفتیش عادی باقی مانده است و عنقریب امروز یا فردا در برخی هنگر ها این روند شاید به پایان برسد."

مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گویند که بعد از ختم تفتیش عادی آرا روند تفتیش خاص آرا نیز تسریع خواهد شد و این پروسه نیز به زودی پایان خواهد یافت.

در عین حال نمایندگان هر دو دسته انتخاباتی می گویند که امیدوارند روز دوشنبه روند ابطال آرا آغاز گردد.

آنان گفتند که هر دو دسته انتخاباتی روی طرزالعمل ابطال آراء به موافقه رسیده اند اما با آن هم یک سلسله ملاحظاتی در این قسمت وجود دارد.

کمیسیون مستقل انتخابات در حالی از آغاز روند ابطال آراء خبر می دهد که یان کوبیش نماینده خاص ملل متحد برای افغانستان به روز شنبه در دیدار با رییس جمهور کرزی از کمیسیون انتخابات خواسته که روند تفتیش و ابطال آراء را سرعت بخشد.

XS
SM
MD
LG