لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۸

فیروز کوه، شهری با یک تکسی!


فیض گل یگانه راننده تکسی در فیروز کوه مرکز ولایت غور
فیض گل یگانه راننده تکسی در فیروز کوه مرکز ولایت غور

شهری با یک تاکسی، مردی حدوداً چهل ساله در مرکز ولایت غور نخستین فردی است که دست به این ابتکار زده است.

او حالا به عنوان یگانه تکسی ران این شهر شهرت یافته و همچنان تلاش می ورزد تا با تشویق دیگران فرهنگ تکسی رانی در این شهر را رونق بخشد.

شاید برای باشنده گان دیگر ولایات افغانستان این موضوع حیران کننده باشد اما این امر برای باشنده گان فیروزکوه مرکز ولایت غور خیلی مهم به نظر نمی رسد چرا که آنان با مشکلات بزرگتری در این ولایت دست و پنجه نرم می کنند.

با این هم فیض گل یک باشنده این ولایت موتر شخصی خود را با نام تاکسی در گوشه و کنار این شهر میراند تا گوشه از مشکلات ترانسپورتی مردم را حل کند.

فیض گل چهل ساله می گوید، دیگر نمی تواند تحمل کند تا مردم مریضان شان را به وسیله کراچی های دستی به شفاخانه انتقال دهند.

حالا موتری که فیض گل از آن به عنوان تکسی استفاده می کند نه رنگ تکسی دارد و نه هم در داخل شهر کدام ایستگاه به آن در نظر گرفته شده است بلکه یگانه موردی که این موتر را نسبت به دیگر موتر های تیز رفتار در این ولایت متمایز نشان می دهد لوحهء است که تکسی نوشته شده و به بالای این موتر نصب گردیده است.

فیض گل می گوید در حال حاضر مشتریان تکسی در این شهر کم اند چون اهالی این مناطق توان پرداخت کرایه تکسی را ندارند با آنهم تلاش می کند تا به این کار ادامه دهد.

این مرد چهل ساله که دارای هفت فرزند می باشد می گوید، کار تکسی رانی در این ولایت از عواید کمی برخوردار می باشد با آنهم تلاش می کند تا برای نهادینه شدن فرهنگ آن دست از این کار بر ندارد.

فیض گل به این باور است که تا اکنون باشنده گان این ولایت کدام شناختی از تکسی و استفاده آن ندارند ولی آروز می کند که به آینده نزدیک این مشکل برطرف شود.

حالا باشنده گان فیروزکوه مرکز ولایت غور از فعالیت کار تکسی رانی در این شهر ابراز خوشحالی کرده و این موضوع را ضروری می خوانند.

سمنوال محمد حسین مدیر ترافیک ولایت غور می گوید، این ولایت جایی برای کار تکسی رانی نیست و تا کنون مردم این ولایت به این فرهنگ آشنایی پیدا نکرده اند.

او می گوید، در حال حاضر بیش از دو هزار و پنجصد عراده موتر تیز رفتار مختلف النوع، یک هزار و سه صد عراده باربری از این اداره جواز راننده گی دریافت کرده اند ولی تا کنون کدام کسی علاقمند به اخذ جواز تکسی در این شهر نشده است.

گفته می شود که تنها فیروزکوه مرکز ولایت غور بیش از یک صد هزار جمعیت دارد اما فیض گل یگانه تکسی ران این شهر می گوید که با تشویق افراد دیگر به تکسی رانی در این ولایت می خواهد مشکلات خانواده های غور در بخش مسایل ترانسپورتی را برطرف سازد.

شاه پورصابر، غور

XS
SM
MD
LG