لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۱

در اثر برخورد در داخل کمیسیون انتخابات، یک تعداد مردم زخمی شدند


در برخورد در داخل اداره کمیسیون مستقل انتخابات به گفته یکی از تیم های انتخاباتی سه کارمند زخمی شده اند، اما تیم دیگر انتخاباتی تعداد زخمیان و ناظرین را 20 نفر راپور داده است.

داوود سلطانزوی عضو تیم انتخاباتی اشرف غنی احمدزی به رادیو آزادی گفت، عصر دیروز اعضای تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله با چاقو بر کارگران حمله کردند.

اما تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی مربوط به عبدالله عبدالله این اتهامات تیم تحول و تداوم را رد کرده و گفته است که در این حادثه 20 نفر زخمی شده اند که وضعیت دو نفر آنها وخیم می باشد.

در بیانات تیم اصلاحات و همگرایی حادثه چنین شرح می شود که برخورد بر 150 صندوق خالی رای آغاز شد.

به گفته تیم عبدالله عبدالله در سر بعضی از این صندوق ها نوشته شده بود 580، 590 و یا 600 رای به نفع اشرف غنی احمدزی در این صندوق ها وجود دارد.

از سوی دیگر به گفته تیم عبدالله عبدالله بعضی از کسانی که مسوول انتقال صندوق ها بودند و کارت هم نداشتند قفل های صندوق هار می شکستند که این عمل هم سبب برخورد لفظی گردید.

اما داوود سلطان زوی این اتهامات را رد کرده و اظهار داشت که در وقت حمله او در کمیسیون نبود او همچنان کمیسیون مستقل انتخابات را متهم ساخت که با قاطعیت عمل نمی کند.

سلطانزوی افزود اینگونه وقایع قابل نگرانی می باشند ولی تفتیش آرا باید متوقف و یا تاخیر نشود. اما تیم اصلاحات و همگرایی، کمیسیون مستقل انتخابات و تیم تحول و تداوم را متهم می سازد که با این کار می خواهند تقلب کاری های خود را پنهان کنند.

XS
SM
MD
LG