لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۲

مقامات امنیتی: پاکستان در تلاش ایجاد یک ملیشه ی جدید علیه افغانستان در امتداد خط دیورند است


مقامات امنیتی و دفاعی افغان میگویند که پاکستان دراین اواخر تلاش های را بخاطر ایجاد یک نیروی ملیشه یی در امتداد خط دیورند آغاز کرده است تا از آن بخاطر تحقق اهدافش در افغانستان استفاده کند.

مقامات امنیتی و دفاعی این کشور در جلسه شورای امنیت ملی که بروز یکشنبه تحت ریاست حامد کرزی رییس جمهور دایر گردید بود گزارش های شان را در رابطه به وضع فعلی امنیتی کشور و تحرکات پاکستان در امتداد خط دیورند ارایه نمودند.

به اساس معلومات ارایه شده پاکستان به هر فردی که در این نیروی شبه نظامی شامل میشود ماهانه مبلغ سی هزار کلدار میپردازد و از آنها علیه اقوامی که در این طرف خط دیورند ساکن هستند استفاده خواهد کرد.

در جلسه مقامات اردوی ملی افغانستان به تحرکات نیروهای نظامی پاکستان در نزدیکی خط دیورند نیز اشاره نمودند و گفتند که این تحرکات از طرف نیروهای قول اردوی 201 نظارت میشود و آماده گی های لازم در مقابل ان اتخاذ گردیده است.

قبل از این شورای امنیت ملی افغانستان به تمام نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دستور داده بود که به تحرکات مداخله گرانهء پاکستان به تمام نیرو جواب دهند.

از سوی دیگر رهبران افغان سعی میکنند که به متحدین بین المللی شان نیز از مداخلات پاکستان شکایت کنند. ایمل فیضی سنخگوی رییس جمهور افغانستان به رادیو آزادی گفت که رییس جمهور حامد کرزی در دیدار اخیرش با جان کری وزیر خارجه امریکا نیز از مداخلات پاکستان یاد آوری کرده است.

به گفته اقای فیضی سیاست امریکا در مقابل پاکستان هنوز هم روشن نیست که این مساله شرایط را پیچیده تر ساخته است.

XS
SM
MD
LG