لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۸

نور: بیست تیم کاری دیگر در دو شفت تفتیش آرا اضافه شده است


نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گوید که در دو شفت کاری برای تفتیش آرای دور دوم انتخابات، بیست تیم کاری دیگر افزوده شده است.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گوید که به هدف تسریع روند تفتیش آرا پس از این در هر دو شفت کاری بیست تیم جدید کار تفتیش آرا را انجام خواهند داد.

نور محمد نور سخنگوی این کمیسیون روز دوشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت که تلاش دارند تا در روز های آینده تعداد تیم های تفتیش را بیشتر نمایند:

"قبلاً در هر شفت 100 تیم کار می کردند اما اکنون در هر شفت در حدود 110 تیم در نظر گرفته شده است که امروز در هر دو شفت 220 تیم روند تفتیش را پیش خواهد برد."

آقای نور گفت که روز یکشنبه 623 صندوق رای در حضور ناظرین ملی و بین المللی باز شماری و تفتیش گردیده است.

از آغاز روند تفتیش آرا تا به کنون 6393 صندوق رای در کمیسیون مستقل انتخابات تحت نظر ناظرین ملی و بین المللی بازشماری شده اند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان همچنان می گوید که در چند روز آینده پروسه ابطال آرای دور دوم انتخابات افغانستان نیز آغاز خواهد شد.

در همین حال نماینده گان دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری در صحبت با رادیو آزادی گفته اند که روند تفتیش آرا به شکل نورمال به پیش می رود، اما آنان از کمیسیون مستقل انتخابات خواستند تا حضور ناظرین با تجربه بین المللی را افزایش بدهد.

قدرت الله جمال و امرالله امان ناظرین دو تیم انتخاباتی در صحبت با رادیو آزادی در این مورد چنین گفتند:

"کار به شکل عادی جریان دارد. امیدواریم که در آینده نیز چنین پیش برود."

"کار به شکل نورمال جریان دارد. اما نگرانی ما این است که وقت کم تعیین شده است. این روند تفتیش است نه نمایش پس باید به جزئیات تفتش گردد و باید گفت که متاسفانه کارمندان ملل متحد اشخاص غیر مسلکی هستند."

در همین حال کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اطمینان می دهد که روند تفتیش آرا به وقت معین آن به پایان خواهد رسید.

اما برخی از آگاهان امور با ابراز نگرانی گفته اند که ممکن به دلیل موجودیت اختلاف نظر میان تیم های انتخاباتی، این روند در زمان تعیین شده آن پایان نیابد.

آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG