لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۹

تیم های انتخاباتی: کار عملی روی اعلامیه مشترک آغاز شده است


تیم های انتخاباتی هر دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان می گوید کار عملی روی اعلامیه مشترک که میان دو نامزد به امضا رسیده آغاز گردیده است.

مسوولان تیم های انتخاباتی می گویند، یک کمیته مشترک روی جزییات و چارچوب توافقات سیاسی اعلامیه نشر شده از سوی هر دو کاندید از روز شنبه کار را آغاز کرده اند.

اعضای تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله می گویند، بحث روی جزییات ایجاد حکومت وحدت ملی از اولویت های کاری این کمیته می باشد.

فضل الرحمان اوریا عضو تیم اصلاحات و همگرایی به روز شنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت، این کمیته به زودی یک مسوده را نیز در چارچوب توافقات سیاسی ترتیب می نماید:

"یک کمیته مشترک ایجاد شده و این کمیته روی اجزای چهارچوب توافقات کار می کند و آنها به زودی یک مسوده را ترتیب و تنظیم می نماید در چهارچوب توافقات سیاسی است که هسته اصلی آنها دولت وحدت ملی تشکیل می دهد و سایر اجزای که در چارچوب توافقات سیاسی وجود دارد کار می کند و مسوده اجزای آن چی وقت اعلام می شود به مجردیکه تکمیل شد در اختیار مردم قرار داده می شود."

آقای اوریا می گوید، تمام کار های این کمیته بین الافغانی بوده اما به گفته او بخش تخنیکی این پروسه به همکاری یوناما یا دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان و اعضای هر دو تیم انتخاباتی پیش برده می شود.

اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان به روز جمعه در حضور جان کری وزیر خارجه امریکا در کابل یک اعلامیه مشترک را که سه ماده دارد امضا نمودند.

اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله هر دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان دیروز گفتند بر اساس همین اعلامیه هر دو تیم انتخاباتی در آینده مشترکاً کار خواهند کرد.

در همین حال اعضای تیم تحول و تداوم ابراز امیدواری می نماید که تا ختم پروسه تفتیش آرا بحث روی مسایل سیاسی این اعلامیه نیز پایان یابد.

طاهر زُهیر عضو تیم تحول و تداوم می گوید، بر اساس این اعلامیه هر دو تیم بخاطر منافع ملی کشور کار خواهند کرد:

"آغاز کار های این تیم بحث روی جزییات موافقتنامه سیاسی است یعنی بحث روی بُعد سیاسی این اعلامیه است که در برگیرنده مسایل مختلف است که این مسایل نیاز به گفتگو و بحث بیشتر دارد."

پیش از این نیز هر دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان بعد از جنجال های انتخاباتی به میانجیگری وزیر خارجه امریکا، روی ایجاد حکومت وحدت ملی با هم به توافق رسیده بودند.

مردم عوام و کارشناسان به این باور اند که هر دو نامزد ریاست جمهوری باید تلاش کنند تا پروسه تفتیش هر چه زودتر تکمیل شده و سرنوشت سیاسی این کشور بزودی معلوم گردد.

فرشته ندا

XS
SM
MD
LG