لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۶

محسنی: درمورد نوار صوتی منسوب به کریم خلیلی شکایت درج نشده است


نادر محسنی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان
نادر محسنی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان

کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان می گوید، تا حالا در مورد نوار صوتی نشر شده منسوب به کریم خلیلی معاون دوم رئیس جمهور کرزی، شکایات رسمی از سوی تیم اصلاحات و همگرایی و نه هم از سوی دفتر آقای خلیلی نزد این کمیسیون ثبت شده است.

نادر محسنی سخنگوی این کمیسیون روز دوشنبه به رادیو آزادی گفت، هر زمانیکه در مورد این نوار صوتی شکایتی نزد آنان درج شود، بررسی این کمیسیون در مورد آغاز می شود:

"تا حالا رسماً کدام مرجع این موضوع را به ما واگذار نکرده، کمیسیون شکایات ملزم به رسیده گی به شکایات انتخاباتی است، ما در ابتدا نسبت به صحت این نوار از مراجع مربوطه تقاضا می کنیم و از سازمان ملل هم کمک خواهیم خواست تا در مورد صحت این موضوع به ما معلومات بدهند."

آقای محسنی همچنان گفت، در مرحلهء اول در مورد شکایت درج شده در این کمیسیون بر اساس طرزالعمل، نظر آگاهان گرفته می شود و سپس کمیسیون در مورد بررسی هایش تصمیم می گیرد.

تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی به روز یکشنبه نوار صوتی منسوب به کریم خلیلی معاون دوم رئیس جمهور کرزی را نشر کرد.

به گفتهء نصرالله بریالی مسوول تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله، در این نوار آقای خلیلی گفته است که او، رئیس جمهور کرزی و جامعه جهانی قبل از نتیجهء انتخابات در مورد تشکیل حکومت آینده موافقه کرده اند.

از سوی دیگر دفتر آقای خلیلی می گوید که این نوار صوتی منسوب به آقای خلیلی جعلی است.

کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید، تا زمانیکه مرجع ثبت این نوار معلوم نگردد، آنان تحقیقات در این زمینه انجام داده نمی توانند.

تیم اصلاحات و همگرایی می گوید، در صورت ضرورت مرجع ثبت این نوار را نیز با ارگان های مربوط شریک می سازند.

نصرالله بریالی مسوول انتخاباتی این تیم می گوید:

" این سند دقیق است، زمانیکه از سوی مراجع ذیربط ضرورت احساس شد، ما حاضر خواهیم بود که ثبوت این سند را برای آنان ارائه کنیم و از هر مرجع که آن را بدست آورده ایم آن را برای شان معرفی می کنیم، اما یک اطمینان به همه مردم می دهیم که این سند و اسناد نشر شدهء قبلی همه صحت دارند و هیچ نوع تقلب در آن صورت نگرفته است."

قبل از این هم تیم اصلاحات و همگرایی نوار صوتی منسوب به ضیا الحق امرخیل رئیس قبلی دارالانشاء کمیسیون انتخابات را به نشر رسانیده بود که، امرخیل هم آن را جعلی عنوان کرده بود.

کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که برای تحقیقات بیشتر در مورد نوارهای ثبت شده از سازمان ملل کمک خواسته اند، اما این سازمان تا حالا در مورد ابراز نظر نکرده است.

ژوبین احمدی!

XS
SM
MD
LG