لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۹

عید در بلخ با تدابیر شدید امنیتی آغاز شد


مسوولان امنیتی ولایت بلخ از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در روز های عید خبر داده می گویند، نیرو های امنیتی بلخ با ایجاد کمر بند های متعدد در داخل شهر و شاهراه های مهم اجازه نخواهد داد تا هیچ گونه عمل تروریستی در ایام عید انجام شود.

عبدالرحمن رحیمی قوماندان عمومی پولیس در زون شمال کشور می گوید، بخاطر تجلیل از روز های عید سعید فطر پولیس سعی و تلاش می نمایند تا مردم با خاطر آرام این روز های مذهبی را به جشن بگیرند.

وی افزود، نیرو های پولیس در تمام ساحات ولایت بلخ و 9 ولایت شمالی افغانستان موظف شده اند تا امنیت را تامین نموده و از هر گونه اعمال تخریبکارانه مخالفین دولت جلوگیری کنند:

" نیرو های پولیس ملی با همکاری دیگر ارگان های امنیتی موظف شده اند تا تامین امنیت ایام عید را به گونه بهتر انجام داده و مردم بتوانند از این مراسم مذهبی و فرهنگی خود به گونه بهتر آن تجلیل کنند و امنیت شان تامین باشد."

از سوی هم امروز دوشنبه نخستن روز عید سعید فطر در بلخ با فضای امن آغاز شده و مردم با تجمع بزرگ برای ادای نماز عید به مسجد عیدگاه روضه شریف حضور به هم رساندند.

باشنده گان بلخ از نیرو های امنیتی می خواهند تا تدابیر امنیتی در ایام عید را شدت بخشیده و از انجام حملات و انفجارات که باعث تلفات افراد ملکی می شود، جلوگیری نمایند.

آنان با بیان اینکه در جریان یک ماه گذشته حملات انفجاری در بلخ افزایش یافته و ناامنی قسمی ایجاد شده است، می گویند که هنوز هم بالای نیروهای امنیتی باورمند هستند و از آنان توقع دارند که در ایام عید باعث تامین امنیت کلی در بلخ گردند.

یکی از باشنده گان بلخ که برای انجام نماز عید به روضه شریف آمده است در مورد گفت:

" نماز عید را در فضای امن ادا کردیم خداوند عبادات همه را قبول در گاه حق کند، از نیرو های امنیتی توقع داریم که تامین امنیت تمام بلخ را خوب انجام دهند."

در این حال باشندگان با تجلیل از عید سعید فطر از مخالفین دولت نیز درخواست کردند که به مناسبت این ایام مبارک مذهبی دست از خشونت برداشته و حد اقل افراد ملکی را قربانی حملات تروریستی شان ننمایند.

در این میان قوماندان عمومی پولیس شمال کشور از مردم و تمامی باشندگان ولایات شمالی تقاضا کرد که به همکاری شان ادامه داده و زمینه تامین امنیت بهتر را مساعد سازند.

مجیب الرحمن حبیب زی، مزارشریف

XS
SM
MD
LG