لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۱

روند تفتیش آرای دور دوم انتخابات فردا رسماً آغاز می شود


نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گوید، روند تفتیش و بررسی مجدد تمام آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از فردا رسماً آغاز می گردد.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گوید، که روند تفتیش و بررسی مجدد تمام آرای انتخابات دور دوم ریاست جمهوری از سوی یک صد تیم کاری از فردا آغاز و حدود سه هفته را در برخواهد گرفت.

نور محمد نور سخنگوی این کمیسیون روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که همزمان با آغاز پروسه تفتیش آرای انتخابات، در ابتدا 500 صندوق رای هر روز تفتیش خواهد شد و با افزایش ظرفیت تیم های کاری این رقم افزایش خواهد یافت:

"فردا روند تفتیش صندوق های رای دهی در حضور داشت ناظرین در دفتر مرکزی کمیسیون مستقل افغانستان رسماً آغاز می شود."

آقای نور افزود که در تفتیش تمامی آرا یازده معیار کمیسیون مستقل انتخابات و پنج معیار پیشنهاد شده از سوی یوناما یا دفتر سیاسی سازمان ملل متحد در کابل تطبیق خواهد شد.

وی همچنان می گوید، پلان عملیاتی از سوی این کمیسیون نهایی شده و با تیم های انتخاباتی شریک ساخته شده است.

بر اساس توافق هر دو نامزد ریاست جمهوری، قرار بود روند بررسی تمام آرا روز سه شنبه آغاز شود، اما این روند به علت عدم حضور ناظران بین المللی برای دو روز به تعویق افتاد.

اما اکنون سخنگوی کمیسیون انتخابات می گوید که ناظرین اتحادیه اروپا و برخی از موسسات ملی و بین المللی روز پنجشنبه از روند تفتیش آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نظارت خواهند کرد:

" از اتحادیه اروپا ناظرین اش البته حضور دارند و از نهاد های دیگر که مصمم به این اند که روند را از نزدیک نظارت داشته باشند در حالت آمدن است."

پیش از این کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان گفته است که پس از تفتیش تمام آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شکایات موجود در این قسمت از سوی این کمیسیون بررسی خواهد شد.

ویدا بره کی

XS
SM
MD
LG