لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۵

باشنده گان کابل از توافق بین دو نامزد ریاست جمهوری استقبال کردند


توافق میان دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به پادرمیانی وزیر خارجه امریکا و نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان با استقبال باشنده گان کابل روبرو شده است.

تعداد از این باشنده گان به روز یکشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفتند شنیدن این خبر که ناوقت شنبه شب از رسانه ها منتشر گردید یکبار دیگر آنها را نسبت به آینده شان امیدوار ساخته است.

دو تن از این باشنده گان آمدن وزیر خارجه امریکا را برای حل جنجال های انتخاباتی موثر خوانده چنین گفتند:

"ما شب گذشته ساعت یازده و چند دقیقه بود که پخش مستقیم و دیدار وزیر خارجه امریکا نماینده ملل متحد و دو کاندید را دیدیم، چهار نفر که در خانه نشسته بودیم دو نفر اشک هایش می ریخت بخاطریکه پیش از این نزدیک بود کشور به طرف خراب شدن برود."

"ما آمدن وزیر خارجه امریکا را استقبال می کنیم که هر دو کاندید را با هم یکجا ساخته و همراه شان گفتگو کرد."

وزیرخارجه امریکا ناوقت شنبه شب پس از گفتگو های چند ساعته با دو نامزد ریاست جمهوری نتایج گفتگوهایش را بیان کرد.

وزیر خارجه امریکا گفت، نامزدان روی تفتیش تمام آرا در کابل تحت نظر ناظرین بین المللی و ایجاد حکومت وحدت ملی توافق کردند.

جان کری وزیر خارجه امریکا به هدف رسیده گی به جنجال های انتخاباتی در افغانستان ناوقت پنجشنبه شب وارد کابل گردید.

وزیر خارجه امریکا در مدت دو روز اقامت اش در کابل با رییس جمهور کرزی، وزرای داخله، دفاع و دوکاندیدان ریاست جمهوری در مورد مسایل مربوط به انتخابات گفتگو نمود.

از سوی هم کاندیدان ریاست جمهوری در نشست خبری شب شنبه تاکید کردند که به تفتیش صد درصد آرا و ایجاد یک حکومت وحدت ملی موافق هستند.

آنان همچنان گفتند که پس از ختم تفتیش آرا و جدا شدن آرای پاک از آرای نا پاک نتایج نهایی را می پذیرند.

در این حال باشنده گان شهر کابل از این دو نامزد می خواهند تا به تعهد شان پابند بوده و نتیجه را بپذیرند:

"بعد از این طوری نشود که یا کشور را به بحران ببرند و رای ها را قبول نکنند که تقلب شده و تقلب نشده، باید در اخیر که رای ها تمام اش حساب شد و تصفیه شد باید قسمیکه وعده کردند با مردم افغانستان و جامعه بین المللی باید آنرا بپذیرند."

جنجال های انتخاباتی پس از انتخابات دور دوم ریاست جمهوری زمانی بیشتر شد که تیم اصلاحات و همگرایی و تحول و تداوم یک دیگر شان را متهم به تقلب در انتخابات کردند.

تیم اصلاحات و همگرایی کمیسیون های انتخاباتی را نیز متهم به دست داشتن در این تقلب نموده و روابط اش را با این کمیسیون ها به حالت تعلیق در آورد.

اما این جنجال ها نه تنها سبب افزایش مشکلات در پروسه انتخابات گردید بلکه بالای زنده گی و کار و بار مردم نیز تاثیر منفی بجا گذاشت.

حالا مردم از نامزدان ریاست جمهوری می خواهند تا پس از این برای حل مشکلات بمیان آمده گام برداشته و بخاطر بدست آوردن قدرت کشور را به بحران نکشانند.

XS
SM
MD
LG