لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۴

حزب ملت متحد: جنجال های انتخاباتی به اساس قوانین افغانستان حل گردد


حزب ملت متحد افغانستان می گوید، کمیسیون مستقل انتخابات باید مشکلات موجود در پروسه انتخابات را به اساس قانون اساسی و قانون انتخابات کشور هر چی زودتر حل نماید.

عبدالرحیم ایوبی رییس این حزب به روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت، جنجال های بمیان آمده در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری یک دسیسه از قبل پلان شده بود که کمیسیون مستقل انتخابات می خواهد این تنش ها را از طریق مصلحت حل نماید .

آقای ایوبی گفت، هر نوع مصلحت در این پروسه خلاف قانون می باشد:

"حزب ملت متحد افغانستان سخنان اخیر آقای نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات را که در یک رسانه خصوصی گفته است، خلاف اراده مردم دانسته و می گوید نورستانی بازی خطرناک را با سرنوشت مردم افغانستان آغاز کرده است بخاطریکه از یک طرف میلیون ها دالر را در پروسه انتخابات مصرف کرده و از سوی دیگر مصلحت ها را میان کاندیدان راه اندازی می نماید "

حزب ملت متحد یکی از احزاب طرفدار تیم تحول و تداوم به رهبری اشرف غنی احمدزی است.

حزب ملت متحد این مساله را پس از اظهارات اخیر محمد یوسف نورستانی رییس کمیسون مستقل انتخابات بیان کرد که گفته اقای نورستانی گفته است که از طریق مصلحت ها جنجال های انتخاباتی را خاتمه می بخشد.

به گفته آقای ایوبی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات شب چهارشنبه در یک رسانه خصوصی گفته است، جنجال های انتخاباتی به وسیله میانجیگری سازمان ملل متحد، معاونین رییس جمهور و کمیسیون مستقل انتخابات حل خواهد شد.

به باور رییس حزب ملت متحد افغانستان، مصرف میلیون ها دالر در انتخابات و اشتراک میلیون ها افغان در این پروسه حالا قربانی مصلحت های کمیسیون مستقل انتخابات می گردد که این مساله برای آنها قابل قبول نمی باشد.

عبدالرحیم ایوبی از اشرف غنی احمدزی کاندید ریاست جمهوری نیز خواست با در نظر گرفتن اراده مردم بدون فیصله قانون تسلیم هیچ نوع مصلحت ها نشود .

تلاش نمودیم تا در این مورد نظر کمیسیون مستقل انتخابات را نیز داشته باشیم اما موفق نشدیم .

فرشته ندا

XS
SM
MD
LG