لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۸

مردم عام: جنجال های انتخاباتی و هشدارها بر روحیه مردم تاثیر منفی میگذارد


شعار های تهدید آمیز، استفاده از سلاح و رو آوردن به جنگ از سوی اشخاصی که از آدرس تیم های انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری منتشر می شود، سبب نگرانی مردم عام گردیده است.

شماری از باشنده های شهر کابل می گویند که آنها دیگر تحمل جنگ را در کشور نداشته و باید جنجال های به میان آمده انتخاباتی به طور قانونی آن حل گردد .

محمد عمر یک تن از باشنده های شهر کابل به روز یکشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت:

" مردم عام همواره متوجه این حرف ها هستند، بی اندازه بالای روحیه مردم تاثیر می کند اما این تهدیدات آنها روز به روز محبت مردم را کم می سازد باور مردم نسبت با آنها کم می شود آنها می خواهند ملت که برای شان رای داده همان ملت را برباد نمایند."

پس از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برخی از نماینده های نامزدان در بحث های تلویزیونی و رادیویی شان بر یکدیگر اخطاریه ها داده و از آمدن بحران در کشور سخن زده اند.

برخی از باشنده های شهر کابل بدین باور هستند که جنجال های انتخاباتی برعلاوه اینکه بالای روحیه مردم تاثیر منفی کرده فعالیت های اقتصادی آنها را نیز به کُندی مواجه ساخته است .

محمد عزیز یک تن از دکانداران شهر کابل می گوید، بمیان آمدن جنجال های انتخاباتی سبب شده تا فروشات آنها کاهش یابد:

"این عمل کاملاً غلط است من خودم یک دکاندار هستم هر قدر که طرفدار هم باشم نمی خواهم بروم اگر این کار شود خانواده ما گرسنه می ماند این مساله اقتصاد مردم را نیز ضربه زده است."

پس از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، جنجال های انتخاباتی میان یکی از نامزدان ریاست جمهوری و کمیسیون های انتخاباتی به میان آمد.

فیصل طوطاخیل که در یکی از پوهنتون های ترکیه محصل است و حالا بخاطر رخصتی هایش به کابل آمده در این مورد می گوید:

"من خودم در ترکیه محصل هستم و در استامبول درس می خوانم در آنجا وقتی مشاهده می کنند که مردم به طرف جنگ کشانیده می شوند همین شعار ها در آنجا بالای روحیه محصلین تاثیر گذار شده است."

مردم افغانستان به خصوص مردم کابل می گویند که با اشتیاق زیاد در انتخابات ریاست جمهوری اشتراک کرده و به کاندید مورد نظر شان رای داده اند .

آنان می خواهند به آرای شان حرمت گذاشته شود و جهت هموار ساختن جنجال های انتخاباتی از سوی ارگان های مربوط یک راه حل مسالمت آمیز و دیموکراتیک جستجو شود.

فرشته ندا

XS
SM
MD
LG