لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۵

مسعود: تیم اصلاحات و همگرایی، خواست شان را از مجرای قانون دنبال کنند


احمد ضیاء مسعود عضو تیم تحول و تداوم از اعضای تیم اصلاحات و همگرایی می خواهد جهت جلوگیری از بی نظمی ها در کشور، انتقادات انتخاباتی شان را از مجرا های قانونی آن دنبال کنند.

آقای مسعود این اظهارات را در نشست که توسط شورای سرتاسری خدمت گذاران مردم افغانستان به روز پنجشنبه در کابل برگزار شده بود بیان کرد و گفت که باید به تصامیم نهاد های قانونی که از مشروعیت سیاسی لازم برخوردار اند، احترام گذاشته شود:

" از تیم اصلاحات و همگرایی خواهش می کنیم که اگر انتقادات دارند، اگر در روند انتخابات مشکلات می بینند، و اگر در کار کمیسیون های انتخاباتی مشکل می بیبنند، لطفاً همه انتقادات خود را از طریق نهاد های قانونی، یعنی نهاد برگزاری انتخابات کمیسیون سمع شکایات حل سازند، تا در کشور مشکلات جانبی، انارشی و بی نظمی به وجود نیاید. "

این تقاضا در حالی مطرح می شود که اخیراً عبدالله عبدالله کاندید انتخابات ریاست جمهوری مقامات کمیسیون های انتخاباتی را متهم به تقلب در پروسهء انتخابات نموده و روابط اش با این کمیسیون ها را به حالت تعلیق در آورد.

در پی این خبر تظاهرات وسیع در کابل و ولایات مختلف کشور از سوی طرفداران تیم اصلاحات و همگرایی به راه انداخته شد.

این تظاهرات که تا حالا جریان دارد، اعتراض کننده گان خواهان به محاکمه کشانیدن افراد متقلب، جدا ساختن آرای پاک از ناپاک، احترام به رای مردم و تامین شفافیت انتخابات اند.

اما احمد ضیاء مسعود عضو تیم تحول و تداوم از این معترضان می خواهد تا با مسدود ساختن جاده ها به مردم مشکل ایجاد نکنند و شکایات و تقاضای های شان را به نهاد های مربوط مطرح سازند. :

" بهتر است تا همه انتقادات خود را از طریق نهاد های قانونی حل سازند، اعتراضات مدنی به این معنی نیست که ما شهر های بزرگ را مسدود بسازیم، این اعتراضات یعنی ما خواسته های خود را از طریق نهاد های وابسته مرفوع سازیم. "

آقای مسعود همچنان از تیم اصلاحات و همگرایی خواست تا در همکاری با آنان فرهنگ خشونت را ریشه کن ساخته و در صورت پیروزی تیم شان در حکومت آینده با آنان سهیم شوند.

هرچند تنش های به میان آمده انتخاباتی تا کنون هموار نشده است، اما پیش از این کمیسیون مستقل انتخابات گفته بود با وجود این جنجال ها، آنان پروسه انتخابات را مطابق به قانون ادامه داده و نتایج را در زمان معین آن یعنی در 31 ام سرطان اعلام خواهند کرد.

ژوبین احمدی!

XS
SM
MD
LG