لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۳۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۲

احساس: در روز انتخابات 813 مرکز رای دهی مسدود خواهند بود


محمد سالم احساس رییس کمیسیون امنیتی انتخابات در وزارت داخله
محمد سالم احساس رییس کمیسیون امنیتی انتخابات در وزارت داخله
در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، کمیسیون امنیتی انتخابات در وزارت داخله افغانستان گفته است که در این روز تنها 6356 مرکز به روی رای دهنده گان در کشور باز خواهد بود.

محمد سالم احساس رییس این کمیسیون روز سه شنبه به رادیو آزادی گفت، نیروهای امنیتی نمی توانند که به دلیل موجودیت تهدیدات امنیتی و صعب العبور بودن برخی مناطق امنیت 813 مرکز را در نقاط مختلف کشور تامین کنند.

کنر، بدخشان، هرات و نیمروز از جمله ولایات اند که همین 813 مرکز در آنها وجود دارند.

آقای احساس در رابطه گفت:
" ارزیابی های نهایی ما نشان می دهد که در روز انتخابات 6356 مرکز باز خواهد بود و 813 مرکز را به کمیسیون مستقل انتخابات پیشنهاد کردیم که مسدود خواهد بود و تصمیم گیری نهایی به دست آنها می باشد. "

به اساس گزارش ها، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان خواهان تامین امنیت 7169 مرکز در تمامی ولایات کشور شده بود، اما تهدیدات امنیتی مانع تحقق این درخواست شده است.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری نیز یک تعداد از مراکز رای دهی به دلیل مشکلات امنیتی در نقاط مختلف کشور مسدود اعلان شدند.

مسوولان نهادهای ناظر انتخاباتی گفته اند، مسدود شدن مراکز رای دهی در کشور تاثیرات منفی بر روند مشارکت مردم در انتخابات دارد و نیروهای امنیتی باید تلاش ورزند تا از افزایش مسدودیت مراکز جلوگیری کنند.

قرار است مردم در بیست و چهارم جوزا به پای صندوق های رای دهی بروند و رییس جمهور آینده کشور خود را تعین کنند.


جمشید حبیب زاده
XS
SM
MD
LG