لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۶

برای 500 افغان که با قوای آسترالیایی کار می کردند، ویزه داده شد


بیش از 500 تبعه افغان که بعد از همکاری های شان با قوای دفاعی آسترالیا در افغانستان، با خطر مرگ در این کشور مواجه اند، در آسترلیا جاگزین می شوند.

این 500 افغان همراه با خانواده هایشان که رقم آن تا حال مشخص نشده است، بعد از طی نمودن یک پروسه سختگیرانهء امنیتی و صحی که برای اخذ ویزه آسترالیا نیاز است، به این کشور خواهند رفت.

ویزه اقامت در آسترالیا به افغانهای داده شده است که با قوای آسترالیایی در افغانستان کار می کردند و با تهدید طالبان و حامیان طالبان مواجه بودند.

وظایف این افغانها در جریان کار با قوای آسترالیایی پنهان نانشدنی بود، تعدادی زیادی از آنها با قوای آسترالیا همکاری های تخنیکی داشتند و ترجمان بودند.

حکومت آسترالیا اخیراً زمانی تحت فشار شدید برای تسریع این پروسه قرار گرفت که یکی از ترجمان های افغان قوای آسترالیایی در افغانستان، که منتظر ویزه آسترالیا بود، سال گذشته در حمله طالبان کشته شد.

این برنامه به دارنده گان ویزه آسترالیا و خانواده هایشان اجازه اقامت در این کشور را میدهد.

یک پروگرام مشابه بعد از جنگ عراق نیز عملی شد که براساس آن 563 عراقی که با قوای آسترالیایی در عراق همکاری داشتند، به آسترالیا پناه بردند.

از جمله افغانهای که به آسترالیا رسیده اند 280 تن آنها در نیو سوت ویلس ایالت شرقی آسترالیا جابه جا شده اند.

به آنها خانه داده شده و از خدمات اجتماعی و صحی برخوردار گردیده اند. تعدادی از آنها کار هم یافته اند و اطفال شان شامل مکاتب شده اند.

سکات مریسون وزیر مهاجرین آسترالیا که تعهد نموده بود، با خروج قوای آسترالیایی از افغانستان، به کارمندان محلی آنها توجه خواهد شد، این را افشا نکرده است که در مجموع چی تعداد از افغانها شامل این پروسه خواهند بود ولی ابراز داشته که پروسه ویزه دهی هنوز هم جریان دارد.

سکات مریسون افزود، ما در حال حاضر روی چندین قضیه کار می کنیم و تا حد توان تلاش داریم کار ما موثر و مطمین باشد.

او گفت، این یک مشارکت خوب بوده است و آنهایی که حمایت و اعتماد ما را جلب نموده اند سزاوار فرصت یک زنده گی خوب با خانواده هایشان در آسترالیا می باشند.
XS
SM
MD
LG