لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۲۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۴

شکایات کاندیدان شوراهای ولایتی غور، زابل، ارزگان و قندهار بررسی شد


درسومین روز جلسه علنی کمیسیون شکایات انتخاباتی، شکایات کاندیدان شوراهای ولایتی ولایات غور، زابل،ارزگان وقندهار به بررسی گرفته شد.

کاندیدان شوراهای ولایتی بیشترشکایت شان را روی مفقود شدن آراء، اجازه ندادن به ناظرین شان درروز انتخابات به محلات رای دهی و تقلب وتخطی ها مطرح کردند.

نادرمحسنی سخنگوی این کمیسیون به روز دوشنبه در نشست علنی کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت، شکایات مطرح شده ازسوی کاندیدان را به دقت مورد بحث قرارداده و نتایج آنرا درزمان تعین شده اعلام میکنند:

" تااین لحظه را به یک هزاروهشتاد وهشت مورد درجلسه علنی رسیده گی کردیم به روزشنبه 207 یکشنبه 345درمجموع 536مورد. "

روند بررسی شکایات کاندیدان شوراهای ولایتی به گونه علنی ازسوی کمیسیون مستقل شکایات انتخابات ازروز شنبه آغاز وتاحال شکایات کاندیدان ولایات شمال، شمال شرق وجنوب غرب ازسوی این کمیسیون به بررسی گرفته شده اند.

در دو روز گذشته کاندیدان شوراهای ولایتی پس ازمطرح کردن شکایات شان درجلسه علنی خواستار شمارش مجدد محلات رای دهی گردیدند.

کاندیدان شوراهای ولایتی ولایات قندهار، زابل، ارزگان وغور در این جلسه علنی انتقاد کردند که دربرخی محلات رای دهی آرای شان مفقود شده ودربرخی محلات صندوق های قرنطین شده شمارش مجدد شده اند.

نیاز محمد کاکوزی و محمود خان دوتن ازکاندیدان شوراهای ولایتی ولایات قندهار و زابل گفتند:

" مجموعاً 3500رای من مفقود است من تمام فورم نتایج را به دست دارم که به اساس این فورم ها چیزیکه حق من است برایم داده نشده ومیخواهیم که حق من داده شود. "

" ما محلات هم داریم که درآن جا یک زن هم شرکت نکرده مگر صد فیصد رای ازآن محل آمده است ما مناطق داریم تا زن بسیارمریض نشود نزد داکتر نمیبریم چطور صد فیصد زن برآمده ورای داده اند. "


از سوی هم مسوولان کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی میگویند شکایاتی را در کتگوری اول قرارمیدهند که درمورد آن اسناد و شواهد موثق وجود داشته باشد.

قرار است کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی نتایج بررسی های خود را درخصوص شکایات کاندیدان شورای های ولایتی را به تاریخ 22جوزا به کمیسیون مستقل انتخابات تسلیم نماید.


جاوید حسن زاده
XS
SM
MD
LG