لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۳

انتونوف: با خروج قوای خارجی، وضعیت افغانستان بدتر خواهد شد


وزارت دفاع روسیه می گوید، به دنبال خروج قوای آیساف از افغانستان وضعیت در این کشور بد خواهد شد و به همین سبب روسیه اقداماتی را برای تحکیم امنیت متحدین خود در آسیای میانه اتخاذ می کند.

اناتولی انتونوف معاون وزارت دفاع روسیه می گوید: "این وزارت تحولات در افغانستان و اطراف آنرا از نزدیک مشاهده می کند و نگران است که با تکمیل ماموریت آیساف و خروج این نیروها از افغانستان، وضعیت در این کشور و منطقه بد خواهد شد."

انتونوف در مصاحبهء با کونا آژانس خبری کویت گفت، چالش های امنیتی از سوی تندروان و گروه های تروریستی متوجه اند که متاسفانه هنوز هم در افغانستان فعالیت دارند و در چنین حالت وزارت دفاع روسیه هرآنچه در توان دارد در قدم اول برای تقویت امنیت متحدین خود تاجکستان و قرغزستان انجام خواهد داد.

انتونوف گفت، پایگاه های امنیتی روسیه در این دو کشور تضمینی برای امنیت این کشورها است.

معاون وزارت دفاع روسیه گفت، سر از همین حال اقداماتی زیادی برای تقویت توانایی های جنگی در پایگاه های روسی اتخاذ شده اند، مخصوصاً قوای هوایی در قرارگاه کانت قرغزستان و پایگاه نظامی در تاجکستان با اسلحه بهتر مجهز شده اند.

او افزود، ما همکاری های خوب نظامی و تخنیکی با قوای مسلح تاجکستان و قرغزستان داریم تا آنها برای مبارزه برضد تهدید تروریزم و مواد مخدر آماده باشند.

انتونوف گفت، قرار است معاونین وزارت های دفاع تاجکستان و قرغزستان در اجلاس آینده روی امنیت بین المللی که در مسکو دایر می شود، روی این مساله صحبت کنند.

معاون وزیر دفاع روسیه گفت، جالب خواهد بود ببینیم که چی اقدامات بیشتر برای تحکیم امنیت این کشور ها و کشورهای عضو سازمان امنیت دسته جمعی یا (سی اس تی او) باید اتخاذ گردند.

اعضای سازمان امنیت دسته جمعی عبارت اند از روسیه، قرغزستان، تاجکستان، ارمنستان، قزاقستان و بله روس. افغانستان در سال 2013 عضویت ناظر این پیمان را اخذ کرد.
XS
SM
MD
LG