لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۲

«عاملین اختطاف احمد شاه وحید، قبلاً چندین بار بازداشت شده اند»


انجنیر احمد شاه وحید معین وزارت فواید عامه افغانستان
انجنیر احمد شاه وحید معین وزارت فواید عامه افغانستان
پس از رهایی معین وزارت فواید عامه از چنگ رباینده گان مقامات امنیتی کابل می گویند که رهایی مجرمین از سوی نهاد های عدلی و قضایی، ضربه بزرگ به کار و دستاورد های نیروهای امنیتی می باشد.

جنرال ظاهر ظاهر قوماندان امنیه کابل به روز پنجشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت، معین وزارت فواید عامه پس از یازده روز از چنگ رباینده گان در ولایت کاپیسا رها گردید.

آقای ظاهر همچنان گفت، رباینده گان افرادی بوده اند که قبلاً چندین مرتبه از سوی نیروهای امنیتی باز داشت گردیده اند.

به گفته قوماندان امنیه کابل، 26 مظنون در ارتباط به قضیه احمد شاه وحید معیین فواید عامه بازداشت شده اند.

انجنیر احمد شاه وحید معین وزارت فواید عامه افغانستان صبح روز سه شنبه 26 حمل سال روان زمانیکه از منزل بسوی دفتر می رفت از سوی افراد مسلح ناشناس از منطقه 315 خیرخانه اختطاف گردیده بود.

در همین حال مقامات وزارت داخله می گویند که رباینده گان آقای وحید را، به هدف آزاد ساختن مجرمین که از سوی ارگان های عدلی و قضایی این کشور به اعدام محکوم شده اند اختطاف کرده بودند.

این اظهارات در حالی از سوی مقامات امنیتی مطرح می شوند که لوی څارنوالی افغانستان قبل از این گفته بود که ارگان های عدلی و قضایی کشور تحت تاثیر هیچ گروه مافیایی قرار نداشته و به دوسیه های مجرمین رسیده گی لازم می کند.

این در حالیست که برخی از کارشناسان امور نظامی می گویند که اگر ارگانهای عدلی و قضایی در قسمت تطبیق عدالت و قانون تلاش نکنند، بی اعتمادی مردم نسبت به این نهاد ها بیشتر می شود.


فرشته ندا
XS
SM
MD
LG