لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۹

قوای پاکستان بر پناه گاه های شورشیان حملات هوایی انجام داد


جت های جنگی پاکستان امروز پناه گاه های شورشیان مظنون را در نزدیک سرحد با افغانستان هدف قرار دادند.

ظرف دو ماه اخیر این اولین عملیات هوایی بر علیه طالبان در پاکستان به حساب می آید.

اردوی پاکستان در یک پیام به مطبوعات گفت، است جت های جنگی چندین پناه گاه شورشیان را در منطقه خیبر ایجنسی هدف حملات هوایی قرار دادند.

در این پیام گفته شده که این اقدام نظامی در پاسخ به حملات اخیر بر پولیس و افراد ملکی در اسلام آباد و پشاور انجام شده است.

گزارش ها حاکی اند که قوای پیاده به دنبال این حملات هوایی، عملیات را صبح امروز در منطقه آغاز کردند.

رسانه ها به نقل از منابع نظامی از کشته شدن حد اقل 24 شورشی در این عملیات خبر میدهند اما این رقم از سوی کدام مرجع رسمی تا هنوز تایید نشده است.

طیاره های جت پاکستانی در حالی پناه گاهای شورشیان را هدف قرار دادند که تلاش ها در راستای از سرگیری گفتگو های صلح ادامه دارد.

مذاکرات میان حکومت نواز شریف و طالبان پاکستانی در فبروری آغاز شد و در این میان طالبان پاکستانی آتش بس چهل روزه را نیر اعلان کردند.

با وجود چندین ملاقات که میان کمیته های تعین شده حکومت و طالبان در مذاکرات صورت گرفت باز هم دو جانب به یک فیصله نهایی نرسیدند.

طالبان پاکستانی گفته اند که حکومت به خواست عمده آنها که رهایی طالبان زندانی است هنوز جواب مثبت نگفته از این رو آنها آتش بس را تمدید نمی کنند.

برخی از تحلیلگران پاکستانی به این باور اند که حملات هوایی از سوی جت های جنگی پاکستان میتواند از سرگیری مذاکرات صلح را با مشکلات مواجه کند.

محمود شاه یک افسر متقاعد و کارشناس مسایل نظامی پاکستان به رادیو آزادی می گوید:

" از سرگیری مذاکرات مشکل به نظر می رسد، در الفاظ از مذاکرات گفته می شود اما در عمل تا هنوز نتیجه دیده نشده است. حملات که بعد از آتش بس صورت گرفت حکومت را از سوی مردم به فشار مواجه کرد و در جواب آن این حملات هوایی صورت گرفته است. "

اسلام آباد در حالی برای ازسرگیری مذاکرت تلاش دارد که خواست مردم برای مبارزه بر ضد مخالفان مسلح تندرو در پاکستان رو به افزایش است.
XS
SM
MD
LG