لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۲

الکساندر تورچینوف خواستار عملیات ضدتروریزم در شرق اوکرایین شد


الکساندر تورچینوف سرپرست مقام ریاست جمهوری اوکرایین
الکساندر تورچینوف سرپرست مقام ریاست جمهوری اوکرایین
الکساندر تورچینوف (Oleksandr Turchynov) سرپرست مقام ریاست جمهوری اوکرایین در یک اعلامیه گفته است، روز سه شنبه در شهر شرقی سلوویانسک که در تصرف شورشیان قرار دارد، اجساد دوتن که با بی رحمی مورد شکنجه قرار گرفته بودند، یافت شده است.

یکی از این افراد مقتول، ولادیمیرریباک عضو حزب متحد اوکرایین است که چند روز قبل توسط شورشیان اختطاف شده بود.

الکساندر تورچینوف می گوید، اینگونه جنایات به تحریک و حمایت کامل روسیه صورت می گیرد.
سرپرست مقام ریاست جمهوری اوکرایین همچنان گفته است:
"من از همهء ارگان های امنیتی می خواهم که به هدف حفاظت از اوکرایینی ها در شرق کشور بار دیگر عملیات موثر را برضد تروریزم انجام دهند."

این دومین باریست که الکساندر تورچینوف در شرق اوکرایین عملیات ضد تروریزم را اعلان می کند.

پولیس اوکرایین به تاریخ 15 اپریل عملیات ضد تروریزم را در شرق اوکرایین آغاز کرد که زیاد موثر نبود. جدایی طلبان طرفدار روسیه در حدود 10 شهری مسلط اند که اکثریت باشنده گان آن روسی زبان اند.

ویچسلاف پاناماریف (Vyacheslav Ponomaryov) که خودرا شاروال شهر سلوویانسک که در تسلط جدایی طلبان طرفدار روسیه قرار دارد، اعلان کرده است، در عکس العمل به اظهارات الکساندر تورچینوف سرپرست مقام ریاست جمهوری اوکرایین، در یک کنفرانس خبری گفته است:
"ما برای دفع یک حمله آماده گی می گیریم، چون اطلاعاتی را بدست آورده ایم که نشان می دهد که شاید امشب شهر سلویانسک مورد حمله قرار گیرد."

ویچسلاف پاناماریف همچنان پذیرفت که یک ژورنالیست اختطاف شده است، اما از ارایه معلومات بیشتر در مورد وی خودداری کرده است.

اما سایر خبرنگاران در این منطقه می گویند ژورنالیست اختطاف شده سایمن استروفسکی نام دارد و شهروند امریکاست. گفته می شود که وی روز دوشنبه توسط افراد مسلح اختطاف شده است.

آژانس خبری وایس نیوز (Vice News) می گوید که از این مساله اطلاع دارد و با وزارات خارجهء ایالات متحدهء امریکا نیز تماس گرفته است.
این در حالیست که جوبایدن معاون رییس جمهور امریکا در جریان بازدیدش از کیف بار دیگر به روسیه هوشدار داد که در شرق اوکرایین مداخله نکند.
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:14 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG