لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۸

تورچینوف: عملیات نظامی دوباره بر ضد شورشیان آغاز میشود


مقامات اوکراینی گفته اند که عملیات نظامی را در شرق این کشور بار دیگر به راه می اندازند.

رییس جمهور موقت اوکرایین به خاطر مرگ یکی از سیاستمداران حزب وی در شرق اوکرایین خواستار راه اندازی دوباره عملیات بر ضد شورشیان طرفدار روسیه در منطقه شد.

الکساندر تورچینوف در یک اعلامیه گفت، آنها دیروز دو جسد را که به طور وحشیانه شکنجه شده، در نزدیکی شهر سلویانسک بدست آورده اند.

رییس جمهور موقت اوکرایین اضافه کرد، یکی از این دو جسد ولادیمیر ریباک عضو حزب اوکرایین متحد بود. وی گفت، ریباک اخیراً توسط تروریستان اختطاف شده بود.

الکساندر تورچینوف گفت، این جنایات با حمایت کامل روسیه انجام می یابند.

الکساندر تورچینوف در این اعلامیه نوشته است:
" از ادارت امنیتی خواسته ام تا تدابیر موثر را بر ضد تروریستان اتخاذ کرده و عملیاتی را به هدف حفاظت اتباع اوکراینی از تروریزم در شرق این کشور دوباره به راه اندازند."

ویچیسلاف پونوماروف که خود را شاروال شهر سلویانسک اعلان کرده به خبرگزاری رویترز گفت: " ما آمادهء دفع حمله در شهر سلویانسک هستیم."

این دومین باریست که تورچینوف عملیاتی را بر ضد تروریستان در این منطقه به راه می اندازد.

نیرو های امنیتی اوکرایین در 15 م ماه اپریل عملیاتی را در این منطقه اعلان کردند. اما به نظر می رسد که این گونه عملیات موثریت اندک دارد و جدایی طلبان طرفدار روسیه کنترول حدود 10 شهر را در اختیار دارند که عمدتاً به زبان روسی صحبت می کنند.

مقامات اوکراینی در روز های اخیر هفته گذشته به خاطر نشان دادن حسن نیت به عید ایستر مسیحی عملیات نظامی را به تاخیر انداخته بودند.

اوکرایین، روسیه، امریکا و اتحادیه اروپا در 17 ماه اپریل موافقتنامهء را در ژینو به هدف کاهش تنش ها در شرق اوکرایین به امضا رساندند.
این موافقتنامه از گروه های مسلح غیر قانونی خواسته است که سلاح شان را تسلیم کنند و ساختمان های عامه را ترک نمایند.

شورشیان طرفدار روسیه که شهر سلویانسک و دیگر شهر های شرقی اوکرایین را تصرف کرده اند، به این موافقتنامه توجه نکردند.

اوکرایین و روسیه یکدیگر شان را به تقصیر به تطبیق این موافقتنامه متهم می کنند.
XS
SM
MD
LG