لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۸

بخش دوم نتایج قسمی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شد


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان بخش دوم نتایج قسمی انتخابات ریاست جمهوری را عصر روز یکشنبه در کابل اعلام کرد.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گوید، رقم اعلام شده 49.67 درصد از جمله سه میلیون چهار صد و پنجاه و شش هزار و نه صد و ده رای 34 ولایت افغانستان را تشکیل می دهد.

احمد یوسف نورستانی رییس این کمیسیون ناوقت روز یکشنبه در یک نشست خبری گفت نتایج قسمی اعلام شده تماماً آرای پاک می باشد.

آقای نورستانی گفت، عبدالله عبدالله با کسب 44.4 درصد آرا در درجه اول، اشرف غنی با کسب 33.2 آرا در درجه دوم قرار گرفته است:

« داکتر عبدالله عبدالله با کسب 44.4 آرا در مقام نخست، اشرف غنی احمدزی با کسب 33.2 در مقام دوم وآرای زلمی رسول با کسب 10.4 درصد می باشد.»

آقای نورستانی گفت، عبدرب الرسول سیاف هفت درصد، قطب الدین هلال، 2.7 درصد محمد شفیق گل آغاشیرزی 1.6 درصد، داود سلطان زوی 0.5 درصد و هدایت امین ارسلا 0.2 درصد آرا را از آن خود کرده اند.

آقای نورستانی گفت، نتایجی قسمی اعلام شده مربوط به یک هزار و یکصد وهفتا د و یک محل از مجموع ولایات افغانستان می باشد.

وی افزود از جمله 1486محل که بالای آن شک و یا ادعا موجود بود آن را به تفتیش فرستاده و آرای 666 محل دیگر تحت شمارش مجدد قرار گرفته است.

آقای نورستانی گفت که بخشی دیگر از نتایج قسمی را که کار بالای آن جریان دارد به زودی اعلام می کنند اما از وقت دقیق اعلام آن چیزی نگفت.

کمیسیون مستقل انتخابات به روز یکشنبه هفته گذشته ده درصد آرای بیست و شش ولایت را اعلام کرد.

مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات می گویند، این ده درصد نیز شامل شامل نتایج قسمی است که در دور دوم اعلام گردید.

آنان همچنان می گویند، تلاش ها جریان دارد تا به اساس جدول ترتیب شده نتایج ابتدایی انتخابات را به تاریج چهارم ثور و نتایج نهایی آن را در بیست و چهارم ثور اعلام کنند.

در این حال مردم از کمیسیون مستقل انتخابات می خواهند تا نتایج انتخابات را به گونه شفاف و با احترام گذاشتن به آرای مردم اعلام کند.

جاوید حسن زاده
XS
SM
MD
LG