لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۵

بخش دوم نتایج قسمی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد


احمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
احمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
بخش دوم نتایج قسمی انتخابات ناوقت امروز اعلان شد. بر اساس این نتیجه، باز هم عبدالله عبدالله نامزد ریاست جمهوری افغانستان در جایگاه اول قرار گرفته است.

احمد یوسف نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات بخش دوم نتایج قسمی انتخابات ریاست جمهوری را به روز یکشنبه در کابل چنین اعلام کرد:

" آقای عبدالله با شمارش چهل و نُه اعشاریه شش درصد آرای پاک که حدود سه میلیون و چهار صد و شش هزار و نُه صد و ده رای می شود با اخذ یک میلیون و پنجصد و سی و شش هزار و یکصد و سی و سه رای، توانسته چهل و چهار اعشاریه چهار درصد آرا را بدست آورد و در جایگاه اول قرار گیرد.

سپس اشرف غنی احمدزی در جایگاه دوم قرار دارد. آقای احمدزی توانسته از همین آرا سی و سه اعشاریه دو درصد آرا که شامل یک میلیون و چهل و شش هزار و دوصد و پنجاه و یک رای می شود، کسب کند.

بعد از اشرف غنی احمدزی، زلمی رسول نامزد دیگر ریاست جمهور در جایگاه سوم این جدول دیده می شود که توانسته ده اعشاریه چهار درصد آرا را که حدود سه صد و پنجاه و هفت هزار و نُه صد و سی رای می شود، به دست آورد.

عبدالرب رسول سیاف با کسب هفت اعشاریه صفر درصد، قطب الدین هلال دو اعشاریه هفت درصد، محمد شفیق گل آغا شیرزی یک اعشاریه شش درصد، داوود سلطانزوی صفر اعشاریه پنج درصد و هدایت امین ارسلا صفر اعشاریه دو درصد به ترتیب در جایگاه چهارم ،پنجم، ششم، هفتم و هشتم قرار گرفته اند."


انتظار می رود نتیجه ابتدایی و نهایی انتخابات شانزدهم حمل در چهارم و بیست و چهارم ثور اعلام گردد.

اگر در دور اول انتخابات و با اعلان نتایج نهایی، هیچ یک از نامزدان ریاست جمهوری نتوانند آرای پنجاه درصد جمع یک را کسب کنند، انتخابات به دور دوم خواهد رفت.
XS
SM
MD
LG