لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۱

حمیدالله: بیش از 100 ميلیون افغانی پول برق کندز تحویل نشده است


رياست برق ولايت کندز اعلام کرد که برخی ادارات دولتی و زورمندان، بیش از 100 ميلیون افغانی پول برق را تحویل نکرده اند.

انجنير حمیدالله ریيس برق کندز در کنفرانس خبری با ذکر اين مطلب گفت که در سال گذشت ریاست برق کندز در خصوص انتقال برق پیشرفت های چمشگیری داشته است، با آن هم چند سال می شود که برخی ادارات دولتی و زورمندان، پول صرفیه برق خود را به این ریاست تحویل نه نموده اند و از قانون فرار می کنند:

« یک تعداد از زورمندان حالی هم در حدود 100 میلیون افغانی صریفه برق را مال بیت المال برای آنها غنیمت است، عدم پرداخت صرفیه به موقع از سوی ادارات ملکی و نظامی با در نظرداشت فیصله های مجالس که چندین مجالس هم در این رابطه دایر گردیده ولیکن با آن هم تاهنوز ادارات ملکی و نظامی صرفیه برق را نه پرداخته اند. »

ریيس برق کندز مي گويد که در سال 1392 عواید این ریاست 14 فیصد افزایش یافته است که مجموعاً بیش از 600 میلیون افغانی را بدست آورده اند، بگفته او در سال 1391 بیش 500 میلیون افغانی عواید بدست آورده بودند.

انجنير حميد الله گفت که رياست برق، بارها به قوماندانی امنیه غرض جلب افرادى که پول شان را تحویل نکرده اند، اطلاع داده است اما درین زمینه تاهنوز از سوى اين قوماندانى با متخلفین برخورد جدی صورت نگرفته است:

« در سال 1392 ما در حدود 200 جلب داریم اما بدبختانه از میان این 200 جلب یک نفر هم از سوی قوماندانی امنیه دستگیر نشده است و افراد را که ما دستگیر کردیم وقت که به قوماندانی رفته به اساس روابط و شناخت پس از دو ساعت رها گردیده است، اصلاً قانون را خود مقامات زیر پا می کنند نه افراد ملکی مردم بیچاره و فقیر همیشه در پشت سر قانون هستند. »

به گفته وی کارمندان این ریاست بارها برق کسانی را که پول نمی دهند قطع نموده، اما دوباره به شکل غیر قانونی از برق استفاده نموده اند.

برق کندز که از 10 سال به اینسو از تاجکستان تمديد يافته و فعلاً از این ولایت به ولایات تخار و بغلان نیز انتقال داده شده است.


اجمل آرین
XS
SM
MD
LG