لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۱

اولین نمایشگاه عکس های تاریخی در جوزجان گشایش یافت


اولین نمایشگاه عکس شامل تصاویر پادشاهان افغانستان و روسای جمهور امریکا که یک قرن قدامت دارد در پوهنتون جوزجان برای مدت 3 روز گشایش یافت.

امریکا بالای ده ها پروژه در ولایت جوزجان سر مایه گزاری کرده است. این پروژه ها شامل عرضه خدمات صحی، کار یابی برای زنان، تاسیسات نظامی، معارف و زراعت می باشد که طی ده سال گذشته عملی شده است.

انجنیر عبدالرحمان محمودی معاون والی جوزجان حین افتتاح نمایشگاه عکس که از طرف قنسلگری ایالات متحده امریکا به همکاری اتحادیه هنرمندان ولایت بلخ راه اندازی شده بود گفت:
در پهلوی سایر کمک های کشور امریکا آنها امروز شاهد راه اندازی نمایشگاه عکس از سوی قنسلگری آن کشور در این ولایت می باشند:

« ایالات متحده امریکا همکاری هایش را در حالی به مردم افغانستان ادامه میدهد که این همکاری ها بر مبنای علایق دیرینه بین مردم افغانستان و امریکا صورت می گیرد که کمک های امریکا در ولایت جوزجان به خوبی قابل محسوس است. همچنان امریکا چه از طریق دولت مرکزی چه از طریق قنسلگری و سفارت و یاهم از طرف یو اس آی دی کمک های بسیار همه جانبه را در قسمت
بازسازی و انکشاف ولایت جوزجان انجام داده که ما شاهد میلیون ها دالر مساعدت ایالات متحده امریکا در شهر شبر غان و در سایر مناطق جوزجان خاصتاً در عرصه معارف، صحت عامه، پولیس و بخش های مختلف هستیم. »


مسوولان در مورد نمایشگاه عکس می گویند در این نمایشگاه ده ها قطعه عکس تاریخی که مبین علایق و دوستی یک صد ساله مردمان افغانستان و امریکا می باشد گنجانیده شده اند.

محمد جان آریا یکتن از عکاسان شهر شبرغان می گوید این نمایشگاه تاثیرات خود را برای هنر عکاسی و بدون شک عکاسان حاضر را در رابطه به کار هنر عکاسی در صد سال گزشته افغانستان آشنا می سازد:

« راه اندازی نمایشگاه های عکاسی میتواند تاثیر مثبت بالای ارزش های جامعه و جوانان داشته باشد. و خصوصاً عکس هایکه امروز به نمایش گزاشته شده است تماماً عکس هایی است که نمایانگر یک صد سال قبل دوستی بین افغانستان و امریکا را نشان میدهد و این میتواند که روابط دو کشور را با هم نزدیک بسازد. »

این نخستین نمایشگاه است که در شهر شبرغان گشایش یافته و برای 3 روز بروی تماشاچیان باز خواهد بود.



گزارشگر: محمد عالم رحمانیار
XS
SM
MD
LG