لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۲

کریمی: عاملین حادثه کنر باید به جزای اعمال شان برسند


جنرال شیر محمد کریمی لوی درستیز وزارت دفاع افغانستان
جنرال شیر محمد کریمی لوی درستیز وزارت دفاع افغانستان
مسوولان وزارت دفاع افغانستان می گویند در حمله بر دوپوستهء امنیتی در ولسوالی غازی آباد ولایت کنر ، چند تن از سربازان اردوی با طالبان دست داشتند.

این اولین بار است که وزارت دفاع افغانستان دست داشتن سربازان اردوی ملی در حمله بر دو پوستهء سربازان اردوی ملی در ولایت کنر را تایید می کند.

لوی درستیز وزارت دفاع به روز دوشنبه در مراسم فراغت سه هزار سرباز اردوی ملی از مرکز تعلیمی کابل گفت که چهار سرباز در این حمله با طالبان دخیل بودند.

جنرال شیر محمد کریمی تاکید کرد که این افراد باید به جزای اعمال شان رسانده شوند:

« ما در یک حادثه ناجوان مردانه یک تعداد نیرو های جوان خود را از دست دادیم که قربانی توطئه های خائنان اردوی ملی شدند. زمانیکه این گونه یک حادثه ناجوان مردانه صورت می گیرد خون همه را در جوش می آورد که از سوی دوستان دسترخوان خود به طور خائنانه قربانی می شوند، ولی ما باید از همچون حوادث عبرت بگیریم.»

جنرال کریمی به این مساله روز دوشنبه در مراسم فراغت 3000 سرباز اردوی ملی از مرکز تعلیمی کابل اشاره کرد و همچنان گفت، حمله بر پوسته های اردو در ولایت کنر در خارج از کشور پلان شده بود.


آقای کریمی در عین حال افزود، از هر دور مراکز تعلیمی و آموزشی نیرو های امنیتی کشور حدود صد ها جوان فارغ و با روحیه قوی به خاطر دفاع از کشور آموزش داده می شوند.

حدود سه هزار عسکر، بریدمن ها و سربازان اردوی ملی بعد از فرا گیری آموزش های لازم در بخش های مختلف از کورس های کوتاه مدت این مرکز فارغ شدند.

با این حال شماری از این فارغین در صحبت با رادیو آزادی گفتند که به خواست خود به صفوف اردوی ملی یکجا شده اند تا از این طریق به کشور و مردم خود خدمت کنند:

« نام من عبدالواحد است، حدود سه ماه در این مرکز تعلیمی آموزش های مسلکی را یاد گرفتم و بسیار خوشحال استم و افتخار می کنم که با صداقت برای دفاع از جان، مردم و کشور خود خدمت کنم.»

مرکز تعلیمی اردوی ملی افغانستان در سال 1381 هجری شمسی افتتاح شده است.

به اساس معلومات، مسوولان این مرکز تا اکنون حدود چهل هزار برید من، بیست هزار افسر و صد ها سرباز را به طور مسلکی آموزش داده اند.

اما شماری از کارشناس های امنیتی با اشاره به حادثه اخیر در ولسوالی غازی آباد کنر انتقاد نموده می گویند که نهاد های کشفی و استخباراتی کشور هنوز هم توان خنثی نمودن چنین حملات و توطئه ها را ندارند.

حمیرا الکوزی
XS
SM
MD
LG