لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۲

پوتین در مورد افغانستان با رهبران جهان صحبت خواهد کرد


رییس جمهور روسیه امروز گفت، در جریان بازی های المپیک با رهبران دیگر جهان در مورد افغانستان صحبت خواهد کرد.

بازی های المپک زمستانی روز جمعه در منطقه ساحلی روسیه سوچی آغاز می شود.

رییس جمهور روسیه ولادمیر پوتین رییس جمهور افغانستان حامد کرزی را هم برای اشتراک در مراسم افتتاح این بازی ها دعوت کرده است.

ریس جمهور روسیه ولادمیر پوتین می خواهد در جریان بازی های المپیک در سوچی با یک تعداد از رهبران جهان در مورد افغانستان صحبت نماید.

پوتین امروز در جریان بازدید از محل برگذاری بازیهای زمستانی المپیک به خبرنگاران گفت او تصمیم دارد که از این فضای آسوده و خوب استفاده کرده در مورد امنیت و اقتصاد جهان همچنان در مورد موضوعات شرق میانه و افغانستان با رهبران جهان صحبت نماید.

رییس جمهور روسیه همچنان گفته است که کشورهای متحد روسیه در آسیای میانه در مورد خروج قوای بین المللی از افغانستان نگرانی دارند . او در مورد موقف روسیه در این رابطه گفت روسیه هم در این باره تشویش دارد چون این کشورها در سرحدات جنوبی روسیه موقعیت دارند و کسی به ما گفته نمی تواند که این سرحدات را ببندید.

در آغاز هفته جاری در جریان کنفرانس امنیتی شهر مونشن آلمان سرمنشی ناتو اندرس فوگ راسموسن هم گفته بود که برای جلوگیری از تروریستان و افراطگرایان به همکاری با روسیه نیاز می باشد و در این ساحه باید بیشتر از گذشته هم آهنگی وجود داشته باشد.
اندرس فوگ راسموسن اظهار داشت:
"امروز نسبت به هر وقت دیگر ما باهم نزدیکتر شده ایم. روسیه در افغانستان به ماموریت ما کمک می کند و راه ترانزیتی داده است. ما با هم مردم را تعلیم می دهیم تا جلو قاچاق مواد مخدر در سرحدات گرفته شود. ما تکنالوژی را گسترش میدهیم تا از فعالیت تروریستان هم جلوگیری نماییم."

خبرگزاری های انترفاکس و ایتار تاس روسیه خبر میدهند که رییس جمهور این کشور ولادمیر پوتین در جریان بازی های المپیک سوچی در مورد بحران اوکرایین و سوریه هم با رهبران جهانی صحبت خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG