لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۷

قوماندان امنیه پکتیکا به لوی څارنوالی معرفی شد


وزارت امور داخلهء افغانستان، دولت ځدران قوماندان امنیهء ولایت پکتیکا را به لوی څارنوالی معرفی کرده است.

منابع در وزارت داخلهء افغانستان می گویند که قوماندان امنیه پکتیکا یک مقدار اموال و تجهیزات که آیساف به آن ولایت سپرده بود، بدون مشوره این وزارت به کابل انتقال داده است.

منبع که نخواست از وی نام برده شود، در صحبت با رادیو آزادی گفت که وزیر داخله در پیوند به همین موضوع، دولت خان ځدران را به لوی څارنوالی معرفی کرده است.

منبع می گوید که پس از تحقیقات لوی څارنوالی معلوم خواهد شد که آقای ځدران چه مقدار اموال و تجهیزات را از ولایت پکتیکا به کابل منتقل کرده است.

مسوولان لوی څارنوالی افغانستان از ابراز نظر در ارتباط به این قضیه خوداری کرده و گفته اند که این مساله بسیار حساس می باشد.

از سوی دیگر، سخنگوی والی پکتیکا در صحبت با رادیو آزادی گفته است که وزارت داخله مساله معرفی آقای ځدران به لوی څارنوالی را با آنان در جریان نگذاشته است.

مخلص افغان به روز دوشنبه به رادیو آزادی گفت:

«ما هم این خبر را از طریق رسانه ها می شنویم، اما تاکنون به طور رسمی در این ارتباط برای ما چیزی گفته نشده است، معلومات غیر رسمی که ما داریم قوماندان امنیه گفته است که به اجازه وزارت داخله جهت تداوی به هند می رود.»

آقای ځدران از حدود چهار سال به این طرف به حیث قوماندان امنیه پکتیکا کار کرده است.

وی تاکنون در ارتباط به اتهامات وزارت داخله، چیزی نگفته است.

تاکنون مشخص نیست که آقای ځدران دوباره به افغانستان می آید و یا نه و در صورت عدم برگشت وی، نهاد های امنیتی کشور برای دوباره باز گشت او چه اقدام خواهند کرد.

از سوی دیگر در همسایگی پکتیکا از ولایت غزنی گزارش های وجود دارند که سکتر والی غزنی 41 هزار دالر معاش کارمندان این ولایت را سرقت کرده است.

یک مسوول این ولایت به رادیو آزادی گفته است که سکتر والی از چهار روز به این طرف مفقود می باشد.

در گذشته هم یک تعداد مسوولان حکومت پس از صدور حکم دستگیری شان بخاطر دست داشتن در فساد اداری و دیگر کار های غیر قانونی، موفق به فرار شده اند.

قدیر فطرت رییس پیشین ده افغانستان بانک، صدیق چکری وزیر سابق حج و اوقاف و چندین مسوول دیگر حکومت هم اکنون به خاطر متهم بودن به فساد اداری در کشور های خارجی به سر می برند.

ادارهء عالی مبارزه با فساد اداری چند ماه قبل به رادیو آزادی گفته بود که به دلیل غیابت این افراد، بررسی بسیاری از دوسیه های مربوط به این نهاد ها نیمه تمام باقی مانده است.
XS
SM
MD
LG