لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۸

افغانستان مقررهء عملیات مشترک بر ضد مواد مخدر را امضا کرد


ویکتورایوانوف (Viktor Ivanov) رییس ادارهء خدمات فدرالی کنترول مواد مخدر روسیه گفته است، روسای ادارات مبارزه با مواد مخدر افغانستان، پاکستان، روسیه و تاجکستان روز پنجشنبه مقررهء عملیات مشترک بر ضد قاچاق مواد مخدر را در شهر اسلام آباد در پاکستان امضا کردند.

مقررهء جدید، عملیات مشترک بر ضد مواد مخدر را در این چهار کشور که کوراتت ضد مواد مخدر را در آسیای میانه تشکیل می دهند، تنظیم خواهد کرد.

ویکتورایوانوف رییس ادارهء خدمات فدرالی کنترول مواد مخدر روسیه می گوید:
"تشریک مساعی عملیاتی، تبادلهء اطلاعات حساس، اتخاذ تدابیر عملیاتی برضد تولید مواد مخدر در افغانستان، عملیات براساس تقاضای یک کشور در قلمرو کشور دیگر، کنترول از تحویلدهی مواد مخدر و نفوذ در گروپ های مجرمین را در بر دارد."

ویکتورایوانوف همچنان گفته است، در مورد تعیین یک گروپ کاری مشتمل از مقامات ارشد این چهار کشور که در فاصلهء بین دو اجلاس فعالیت خواهد کرد، پیشنهاد صورت گرفت که توسط همهء کشورهای عضو کوارتت مبارزه با مواد مخدر، تایید شد.

ممنون حسین رییس جمهور پاکستان که کشورش از چهارمین اجلاس کوارتت مبارزه با مواد مخدر آسیای میانه میزبانی می کرد، در ملاقات با ویکتورایوانوف رییس ادارهء خدمات فدرالی کنترول مواد مخدر روسیه، این اجلاس کوارتت را مثمر خوانده است.

به گفتهء ویکتور ایوانوف، روسیه معتقد است، کشورها باید تلاش های مشترک و هماهنگ را برای تشکیل یک ایتلاف بین المللی به خاطر مبارزه با تولید مواد مخدر در افغانستان انجام دهند و برای رفع این تهدید لازم است تا وظایف کشورها معین و مشخص ساخته شود.

برای مشارکت بیشتر در این زمینه، ویکتورایوانوف خواستار اجلاس مشترک کوراتت ضد مواد مخدر آسیای میانه و سازمان کشورهای عضو پیمان امنیت دسته جمعی به تاریخ 28 اکتوبر در شهر مینسک شده است.

کوراتت ضد مواد مخدر آسیای میانه در ماه اگست سال 2010 میلادی در شهر سوچی روسیه تاسیس شد و تا اکنون چهار بار جلسه کرده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:11 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG